تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۵۲
کد خبر : 70606

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه هشترود تاکید کرد؛

لزوم فراگیری احکام بازار و تجارت برای فعالان عرصه کسب و کار

لزوم فراگیری احکام بازار و تجارت برای فعالان عرصه کسب و کار

حجت الاسلام موحدی بر لزوم فراگیری احکام بازار و تجارت برای فعالان عرصه کسب و کار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام عبدالله موحدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه هشترود صبح امروز در دوره آموزش احکام ، تجارت ‌و کسب و کار (‌فقه  و بازار) که در باشگاه فرهنگیان به بسیج اصناف همت اداره صنعت، معدن و تجارت ‌هشترود برگزار شد، گفت‌:‌ انسان ها نیازمند یاد گرفتن احکام شرعی خود می باشند و قشر زحمتکش اصناف و بازاریان برای امرار معاش از طریق شرعی و موفقیت در کسب و کار احتیاج مبرم به فراگیری مسائل خرید و فروش و احکام اقتصادی به همراه آداب و اخلاق آن را دارند.

 
وی با بیان اهمیت احکام شناسی افزود:‌ علی علیه السلام می فرماید، ای بازرگانان اول فقاهت یعنی دین و احکام شناسی سپس تجارت اول فقاهت سپس تجارت اول فقاهت سپس تجارت.

 
موحدی اظهار داشت: شیوه بازاریان قدیم نیز چنین بود با عنایت به کلام امیرالمومنین علیه السلام قبل از آغاز کار، روزانه با حضور در پای منبر و درس اخلاق و احکام ‌علما،‌ مسائل مربوط به تجارت و داد و ستد را فرا گرفته و سپس مشغول کسب شده  و برکات الهی را شامل حال خود و خانواده می نمودند.

 
وی در ادامه با تشویق به کسب درآمد حلال و پرهیز از حرام خوری خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام برای امرار معاش و رفع نیازها ما را به تحصیل مال از راه حلال و عاقلانه و مفید تشویق می‌کند همانطور که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود عبادت ۱۰ جزء دارد که ۹ جزء آن کوشش کردن در طلب مال حلال است.

 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه هشترود تاکیدکرد: توجه به برخی مسائل احکام از جمله ربا،‌ نزول، اجاره، رهن و انواع خیار از جمله خیار مجلس و خیار غبن لازم است  که  تجار و بازرگانان  می بایست نسبت به موارد  آن علم و آگاهی و التزام عملی لازم را داشته باشند چرا که بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین.

 

 

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.