تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۵۱
کد خبر : 70545

ویژگی مدیران شایسته در نگاه حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم؛

مشکلات اقتصادی کشور از کاهش تقوا میان برخی کارگزاران نشأت می‌گیرد/ مسئولی که می‌گوید خرابه تحویل گرفتم، ضعیف است

مشکلات اقتصادی کشور از کاهش تقوا میان برخی کارگزاران نشأت می‌گیرد/ مسئولی که می‌گوید خرابه تحویل گرفتم، ضعیف است

امام جمعه تبریز گفت: مدیران بی‌تقوا، خسته، غیرانقلابی و بی‌اعتنا به فساد و فقر را نمی‌توان مسئول در شأن نظام اسلامی نامید.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی با طرح این سوال که کدام مدیر شایسته نظام اسلامی است، ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های مدیران شایسته، عدالت توام با معنویت و عقلانیت می‌باشد.

وی تقوای الهی را یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی مدیر شایسته نظام اسلامی خواند و عنوان کرد: از ریشه‌های مشکلات اقتصادی کشور کاهش تقوا در بین برخی کارگزاران است، مدیر شایسته باید تقوای الهی داشته باشد و روحیه خدمت و جهاد بدون چشم‌داشت را در خود تقویت نماید؛ متاسفانه برخی مدیران عافیت طلب شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روحیه انقلابی در یک مدیر را نشانگر شایستگی‌اش دانست و خاطرنشان ساخت: مولفه‌ی بعدی یک مدیر شایسته ولایتمداری است، نمی‌شود مدیری در نظام اسلامی مشغول انجام وظیفه باشد ولی ولایتمدار نباشد.

وی مدیران را به نقدپذیری و برخورداری از سعه صدر فراخواند و بیان داشت: مدیر باید با آغوش باز نقد را بپذیرد و شرح صدر داشته باشد.

امام جمعه تبریز مبارزه با فساد، فقر، تبعیض و بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی به دشمنان را از دیگر ویژگی‌های یک مدیر شایسته خواند و با تاکید بر پرهیز مسئولان از اشرافی‌گری، متذکر شد: یکی از آفت‌های جامعه ما همین اشرافی‌گری برخی مدیران است، مردم تمام حرکات را رصد می‌کنند و مدیر باید در کنار مردم باشد.

وی تاکید داشت: مدیران باید توانا و کارآمدی بالایی داشته باشند، مدیر خسته ولو آدم خوبی هم باشد نمی‌تواند به نیازهای مردم پاسخ دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از کسانی که کارهای شایسته مدیران قبلی را کتمان می‌کنند و ضعف‌ها را به رخ می‌کشند، اظهار کرد: هر جایی می‌رویم باید کارهای شایسته مدیر قبلی را به رخ بکشیم و با کارهای ضعیف آن مدیر کاری نداشته باشیم، متاسفانه ما در اولین روز می‌گوییم خرابه تحویل گرفتم و این از ضعف ماست! مدیر قوی کسی است که کارهای شایسته مدیر قبلی را به رخ بکشد و سعی در اصلاح کارهای ضعیف داشته باشد.

وی در پایان افزود: علی‌رغم مشکلات باید نسبت به آینده در مردم امید ایجاد کنیم، شنیده‌ایم آقاسی صفری مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی چهره علمی می‌باشند و دید وسیعی در مورد مسائل منطقه و به ویژه کشورهای همسایه دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.