تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۹:۴۴
کد خبر : 70540

رئیس اداره بهزیستی شهرستان هشترود:

۶ هزار نفر در هشترود تحت پوشش بهزیستی هستند/ وجود ۲ بیمار مبتلا به اوتیسم در هشترود

۶ هزار نفر در هشترود تحت پوشش بهزیستی هستند/ وجود ۲ بیمار مبتلا به اوتیسم در هشترود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان هشترود گفت: ۶۰۰۰ نفر در هشترود تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، مهدی کریمی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: در راستای دستگیری از معتادین پاک شده در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تخصیص و ارائه داده شده که سعی بر این است که امثال نیز این مبلغ برای این عزیزان تخصیص داده شود.

وی از جذب ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره خوداشتغالی برای ارائه به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز خبر داد.

کریمی گفت: اداره بهزیستی شهرستان هشترود دارای ۶ هزار نفر تحت پوشش است که از این تعداد۱۵۰۰ نفر معلول با خانواده خود و ۱۸۹۰ نفر زن سرپرست خانواده هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان هشترود با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ مهد کودک شهری و روستایی در شهرستان هشترود فعال است، افزود: اگر هر روستا تعداد کودکانش از ۲۰ نفر بالا باشد بهزیستی حاضر است در آن روستا مهد کودک بسازد.

وی گفت: در پنج ماه سال جاری توانسته ایم مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال کمک جذب کنیم که لازم به ذکر است این اداره همچنان آماده دریافت کمک های خیرین و مردم شهرستان است. در سال گذشته نیز میزان مشارکت های مردمی اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال جهت استفاده در طرح های  این سازمان در شهرستان هشترود جذب شده بود.

وی در خصوص تعداد بیماران اوتیسم در شهرستان هشترود و نحوه کمک رسانی به آنها گفت: در شهرستان هشترود تعداد دو نفر مبتلا به اوتیسم داریم که این بیماری یک بیماری ناشناخته است که نگهداری بیماران با مشکلات فراوانی همراه است و هر کدام از آنها مستمری بگیر این اداره هستند و ضمن اینکه این بیماران به مرکز توانبخشی نیز معرفی می شوند تا آموزش های لازم جهت تسهیل امورات زندگی را بیاموزند.

انتهای پیام/م.ا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.