تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 70220

شهردار هشترود:

۵۰۰ قلاده سگ ولگرد در یک سال گذشته جمع آوری شده است

۵۰۰ قلاده سگ ولگرد در یک سال گذشته جمع آوری شده است

سلمان محمدی شهردار هشترود در جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های ولگرد به عنوان دبیر این جلسه اعلام کرد: ۵۰۰قلاده سگ ولگرد بی صاحب در سال ۹۶ و۹۷ به صورت زنده گیری جمع آوری شده که در سه ماهه اول سال جاری ۸۲ قلاده بوده است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، سلمان محمدی افزود: ۵۰۰قلاده سگ ولگرد بی صاحب با عقد قرارداد با پیمانکار از سطح شهر هشترود با هزینه تقریبی ۱۲۵میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر و موانع پیش رو از جمله نبود پیمانکار در این حوزه شهرداری هشترود تلاش کرد با همکاری فعالان در حوزه حمایت از حیوانات به صورت اصولی و در حد امکانات جهت رفاه حال همشهریان نسبت به اجرای روش زنده گیری به جای اتلاف در سال ۹۶ و۹۷ اقدام کند.

محمدی اضافه کرد: هزینه جمع آوری هرقلاده سگ ولگرد با احتساب نگهداری برای شهرداری مبلغی بالاتر از ۲۵۰هزار تومان می باشد و متاسفانه به خاطر عدم همکاری برخی از همشهریان این موضوع رفته رفته تبدیل به یک مشکل برای شهروندان و شهرداری شده و باید موانع قانونی پیش روی شهرداری ها از طریق مراجع ذی صلاح دربرخورد با شهروندان خاطی رفع شود.

شهردار هشترود افزود: در سال اخیر با ساماندهی قسمتی از محوطه کارگاه قطعات بتنی و ایجاد فضای نگهداری موقت با هزینه کرد تقریبی ۴۰میلیون تومان برای این حیوانات تلاش کردیم نسبت به ایجاد زیر ساخت موقتی وحل مکان، جمع آوری اقدام کنیم.

محمدی اعلام کرد: بسیاری از وظایف شهرداری ها در حد نوشتار برای شهرداری ها تکلیف شده و متاسفانه هیچ ردیف بودجه ای مشخصی نیز برای این موارد در نظر گرفته نشده و یکی از این موضوعات تکلیف جمع آوری سگ های ولگرد و بی صاحب است که لزوم ایجاد زیر ساخت، نیروهای کارآزموده و هزینه کرد در این بخش برای بسیاری از شهرداری ها مشکل ساز شده و باید با افزایش جمعیت این حیوانات چاره جویی درسطح کلی شود.

شهردار هشترود درادامه گفت: تنها متولی اجرایی در بحث جمع آوری سگهای ولگرد شهرداریها هستند وبرخی از ارگانها فقط در حد صورتجلسه و تکلیف وظایف با شهرداریها همکاری مینمایند که متاسفانه عدم تفکیک وظایف مشکلی از مشکلات شهرداری ها را حل وفصل نخواهد کرد.

محمدی در خاتمه ازنگهدارندگان این حیوانات خواستندجهت همکاری با شهرداری و مزاحمتی که این سگ های رها شده برای شهروندان ایجاد می کند از آزاد سازی این حیوانات به جدخودداری نمایند تاازبروز حوادث ناگوار برای شهروندان جلوگیری شود.

انتهای پیام/م.ا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.