تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر : 70126

کارشناس امور مذهبی در گفتگو با پیک هشترود:

ماه رمضان فرصتی برای تقرب به درگاه الهی/ دستیابی به کمال بندگی و تحول در کردار ره آورد یک ماه عبادت است

ماه رمضان فرصتی برای تقرب به درگاه الهی/ دستیابی به کمال بندگی و تحول در کردار ره آورد یک ماه عبادت است

حجت الاسلام سیدجعفر موسوی گفت: ثمره یک ماه عبادت و روزه‌داری خالصانه ایجاد تحول و دگرگونی در رفتار کردار و دستیابی به کمال عبودیت و بندگی در راه خداست.

حجت‌الاسلام‌ سیدجعفر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار پیک هشترود، با اشاره به آثار و برکات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه مغفرت و نزول رحمت الهی است و باید خود را در معرض این رحمت الهی قرارداد.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از فیوضات این ماه توسط مؤمنان، افزود: ماه رمضان فرصتی ارزشمند برای تقرب به خداوند متعال، تقویت ایمان و تقوای الهی است، بهره‌گیری از این فرصت ارزشمند می‌تواند موجبات تقرب به خداوند را سرعت بخشد.

این کارشناس امور مذهبی ماه رمضان را فرصتی برای تقرب به درگاه الهی توصیف کرد و اظهار داشت: مؤمنان روزه‌دار با دعوت شدن به میهمانی خدا زمینه را برای پاک کردن روح و جسم خود از گناهان غنیمت بدانند و از این سفره میهمانی الهی بیشترین بهره را ببرند.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: در این ماه مبارک خود را خالصانه به خدا واگذار کنیم و از او بخواهیم که توفیق بندگی و تقرب به خود را دهد و مراقب باشیم که تشنگی و گرما ما را از روزه گرفتن بازندارد که در این صورت علاوه بر محروم شدن از برکات و نعمات فروان این ماه، مستوجب عذاب و عقوبت الهی می‌شویم.

وی تصریح کرد: درست است که در ماه مبارک رمضان، شیطان در غل و زنجیر بوده و دست‌ و پابسته است، اما باید توجه داشت که هوای نفس آزاد است و همواره در پی گمراه کردن انسان و کشاندن وی به سمت محرمات و آلودگی‌هاست و تلاش می‌کند که انسان در آزمایش الهی مردود شود.

موسوی ثمره یک ماه عبادت و روزه‌داری خالصانه را ایجاد تحول و دگرگونی در رفتار کردار و دستیابی به کمال عبودیت و بندگی درراه خدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان از این ماه به‌گونه‌ای خارج شود که در رفتار و کردار خود الهی فکر کند و الهی عمل کند از این ماه بهره‌مند شده است.

وی بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان، به‌طورکلی برای بهره‌برداری از ماه مبارک رمضان، هرکسی باید متناسب با موقعیت شغلی و وضعیت جسمانی و روانی خویش، برنامه‌ریزی کند، ابراز داشت: هر کس به‌نوعی باید از این ماه توشه‌ای جمع کند.

این کارشناس امور دینی ادامه داد: روزه‌دار باید علاوه بر عبادت‌های معمول، مانند نمازهای یومیه عبادات واجب و مستحبات دیگر چون روزه گرفتن که در سایر ماه‌های سال بر ما واجب نیست، باید با انجام دادن اعمال مستحبی که در این ماه تأکید فراوانی بر آن‌ها شده است؛ مانند تلاوت قرآن، خواندن دعاهای واردشده از این فرصت بهره‌مند شود.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.