تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۲۸
کد خبر : 69970

مدیر آموزش و پرورش هشترود:

پیشگیری از آسیب های اجتماعی با مشارکت خانواده ها محقق می شود

پیشگیری از آسیب های اجتماعی با مشارکت خانواده ها محقق می شود

بهمن اقدمی گفت: بسیاری از آموزش ها و مهارت های زندگی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر در کانون خانواده و با مشارکت والدین و اعضای خانواده صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، بهمن اقدمی مدیر آموزش و پرورش هشترود صبح امروز در دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر که به همت معاونت پرورشی، تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان در سالن کنفرانس مدرسه مشکات برگزار شد، گفت: از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای آموزش فرهنگیان نقش آموزش و پرورش، دین، خانواده و رسانه ها در پیشگیری از وقوع رفتار های پرخطر و آسیب های اجتماعی هستند که در قالب این کارگاه های آموزشی به آن ها می پردازیم.

وی اظهار کرد: لازم است که بسیاری از آموزش ها و مهارت های زندگی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر در کانون خانواده و با مشارکت والدین و اعضای خانواده صورت بگیرد، بعد از خانواده مهم ترین نهاد تأثیر گذار مدرسه و آموزش و پرورش است.

اقدمی افزود: اجرای برنامه ها در آموزش و پرورش با تعامل و مشارکت والدین و خانواده ها میسر می شود که می توانند در بحث های پیشگیری نقش های مهمی را داشته باشند ، شما فرهنگیان به عنوان بازو های ما در این دوره آموزشی هستید تا بتوانید مطالب این کارگاه های آموزشی را با هم فکری به نتیجه برسانید و به خانواده ها منتقل کنید.

مدیر آموزش و پرورش هشترود تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر رشد فضای مجازی، بازی ها و سرگرمی ها با مسائل فرهنگی جامعه هم خوانی ندارند که خود باعث رشد آسیب های اجتماعی شده است.

وی از اینکه نوجوانان و جوانان اولین افرادی هستند که آسیب می بینند با ابراز تاسف، خاطرنشان کرد:  مدرسه بهترین مکان برای ارائه آموزش های لازم برای کاهش این آسیب ها محسوب می شود.

اقدمی تاکید کرد: دانش آموزان، آینده سازان کشور هستند و برای رسیدن به جامعه سالم، باید دانش آموزان سالم پرورش دهیم، خوشبختانه در این رابطه طرح های مشترکی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی میان آموزش و پرورش هشترود و فرماندهی محترم نیروی انتضامی و دادگستری محترم در حال اجراست.

وی از کاهش  روز به روز این آسیب ها در جامعه ابراز امیدواری کرد و یادآور شد: به عنایت خداوند منان شاهد جامعه ای سالم و به دور از هرگونه آسیب اجتماعی و فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.