تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۳۱
کد خبر : 69961

فرمانده سپاه عاشورا در نشست با مدیران عرصه صنعت و تولید آذربایجان‌شرقی؛

فرهنگ کار در کشور ما مُرده است/ اگر به نخبگان آذربایجانی توجه شود، معجزه می‌کنند/ در صنعت هسته‌ای رَه صد ساله را ۱۰ ساله رفتیم

فرهنگ کار در کشور ما مُرده است/ اگر به نخبگان آذربایجانی توجه شود، معجزه می‌کنند/ در صنعت هسته‌ای رَه صد ساله را ۱۰ ساله رفتیم

سردار عابدین خرم گفت: متاسفانه فرهنگ کار در ایران مرده است و این درحالیست که زندگی بدون کار مرگ پیش از موعد محسوب می‌شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، سردار عابدین خرم صبح امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی و نشست صمیمی مدیران عرصه صنعت و تولید آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صاحبان صنایع در هر زمانی باید به خلاقیات و ابتکارات خود اتکا نمایند، ابراز داشت: دشمن همواره ما را رصد می‌کند و بر روی نقطه ضعف‌هایمان تمرکز می‌کند تا ما را شکست دهد.

وی با طرح این سوال که چرا جنگ به ما تحمیل شد، خاطرنشان ساخت: در آن دوره از نظر نظامی و جنگی شرایط بسیار نامناسبی داشتیم و دشمن با این تصور وارد میدان جنگ هشت ساله شد.

فرمانده سپاه عاشورا به آغاز جنگ اقتصادی علیه ایران بعد از شکست صدام و متحدانش اشاره و اظهار کرد: از آنجایی که تفکرات جهادی و انقلابی وارد عرصه نشد، چشم به قدرت‌های بزرگ و استکبار دوختیم و با اینکه در چشم ما نگاه کرده و دروغ گفتند، باز هم باورمان شد و اعتماد کردیم.

وی یادآور شد: در جنگ وقتی کار ما به جایی می‌رسید که فشنگ تمام می‌شد، جنگ تن و تانک رخ می‌داد اما اراده و انگیزه‌های الهی، توکل به خدا و اعتماد به قوای درونی، عدم دلبستگی و وابستگی به دشمن عامل پیروزی ما شد.

یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس با اعلام اینکه هرگز در جنگ انتظار نداشتیم دیگران سلاح در اختیار ما خواهند گداشت تا بجنگیم، عنوان کرد: در همین تبریز قطعات را می‌ساختند و به جبهه می‌فرستادند.

وی افزود: تفکر وابستگی و دلبستگی به دشمنان و سایرینی که هر گز نخواسته‌اند این ملت پیشرفت کند، یک تصور غلط است و ما امروز نتیجه‌اش را می‌بینیم.

فرمانده سپاه عاشورا تلاش‌های صنعت‌گران را ضامن شکست توطئه و ترفندهای اقتصادی آینده کشور دانست و تاکید کرد: تبریز همواره شهر اولین‌ها بوده و در حوزه صنعت نیز به زودی شاهد بالندگی و پویایی بیشتر خواهیم بود.

خرم با بیان اینکه تاکنون بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم، متذکر شد: اول باید مواتع و آسیب‌ها را شناخت و سپس اهکارهایی برای خروج ارائه کرد، اگر راهکار نباشد موانع منجر به ناامیدی و کاهش کارایی کارفرمایان و صنعتگران خواهد بود.

وی واردات را از معصلات اساسی خواند و ادامه داد با اینکه همه می‌دانیم واردات چه ضربه‌ای به کشور می‌زند هنوز در این خصوص تصمیم متقنی گرفته نشده است؛ وارداتی که موجب بهم ریختگی وضعیت کار و توسعه بیکاری باشد، سم کشنده‌ای برای کشور است.

خرم با تاکید بر اینکه هم افزایی کردن صنعت استان با توجه به پتانسیل‌های موجود یکی از نیازهای اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: چرا در صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز حساسیت وجود دارد؟ زیرا این جزو صنایعی است که ما راه میانبر را زدیم و راهی که دیگران صد ساله رفتند ما ده ساله طی کردیم.

وی بیان داشت: انتخاب‌های راه‌های میانبر باید از طریق دانشمندان جوان صورت گیرد و در صنایع آنها را به کار گیریم تا بتوانیم میان برها را طراحی کنیم.

فرمانده سپاه عاشورا یکی از دغدغه‌های مسئولین را اعتراضات کارگران دانست و اعلام کرد: در فضای کارگری باید فرهنگی ایجاد کنیم که نیروها انگیزه، اعتقاد و امنیت آینده شغلی داشته باشند؛ زندگی بدون کار مردن پیش از موعد است و یکی از مسائل اساسی این است که فرهنگ کار در کشور ما مُرده است.

وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته یک هزار ۲۵ صنعت کوچک مورد حمایت، آموزش و پرورش سپاه قرار گرفت که منجر به ایجاد ۱۱ هزار موقعیت شغلی گردید.

سردار خرم با بیان اینکه نباید منتظر باشیم کسی از بیرون بیاید و با ارائه راهکار ما را از بحران خارج کند، تصریح کرد: این خود ما هستیم که باید بتوانیم بر مشکلات فائق آییم؛ اگر بر نخبه‌های خودمان توجه کنیم معجزه‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی رُخ خواهد داد.

وی افزود: امروز چهار میلیون و نیم کارمند از دولت ارتزاق می‌کنند که نظام بهره‌وری و کارایی این قشر ناچیز است در حالی که صنعتگران برعکس این فضا هستند.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان صحبت‌های خود با اعلام اینکه در آذربایجان‌شرقی شاهد خیزش بلند در حوزه اقتصاد خواهیم بود، اظهار داشت: بانک اطلاعاتی صنایع توسط مجموعه بسیج سازندگی راه‌اندازی شده تا اطلاعات کافی در این حوزه باشد و اگر کسی طرحی داشت بتوانیم توسط دولت مورد حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.