تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۵۳
کد خبر : 69942

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد؛

ساخت ۳۲ خانه برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به‌همت جهادگران آذربایجانی/ ۳۵۰ گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی شناسنامه‌ دارند/ ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۱۲ تن در سطح استان

ساخت ۳۲ خانه برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به‌همت جهادگران آذربایجانی/ ۳۵۰ گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی شناسنامه‌ دارند/ ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۱۲ تن در سطح استان

رزمی گفت: سپاه عاشورا اسکان موقت مناطق تحت پوشش خود در زلزله کرمانشاه را زودتر از موعد به پایان رساند و در ادامه نیز در راستای اسکان دائمی آنان ۳۲ خانه ساخت.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، سرهنگ پاسدار دوم جعفر رزمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی کار جهادی است، عنوان کرد: اگر روحیه جهادی در عرصه‌های عمرانی و اقتصادی ورود پیدا کند، می‌تواند بن‌بست شکن باشد؛ لذا اصلی‌ترین هدف ما سازماندهی گروه‌های جهادی و تعریف عرصه کار در تعامل با دستگاه‌های دولتی است.

وی افزود: با این نگاه سال ۸۶ مجلس بسیج سازندگی را به عنوان دستگاه اجرایی شناخت و در سال ۹۵ آیین‌نامه آن ابلاغ شد، در همین راستا ۱۳۴هزار و ۷۷۷ نفر از جوانان آذربایجان‌شرقی در قالب اردوهای جهادی به محرومان خدمت کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با اشاره به اردوهای یک و هفت روزه دانشجویی و دانش‌آموزی، خاطرنشان ساخت: در این اردوها دانشجویان در فضای مناطق محروم و بسته به نوع تخصص‌شان فعالیت می‌کنند، نگاه ما تربیتی است و کار عمرانی هدف ثانویه‌مان محسوب می‌شود.

وی اردوهای جهادی را تمرینی برای ایثار و فداکاری دانست و متذکر شد: بخشی از مشکلات اجتماعی ما در سایه کمرنگ شدن این حس می‌باشد و اردوهای جهادی با این دیدگاه فراهم شده است.

این مقام مسئول ۳۵۰ گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی را شناسنامه‌دار خواند و تصریح کرد: در سال جاری ۱۶۰ گروه جهادی سازماندهی خواهد شد، همچنین بسیج خواهران نیز امسال فعال‌تر از سال‌های گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: اگرچه زمان فعالیت جهاد سازندگی فصل تابستان و به منظور پر کردن اوقات فراغت است اما در طول سال این طرح ادامه دارد.

رزمی با اشاره به حضور نیروهای جهادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، توضیح داد: چهار گروه جهادی و ۱۵۰ تیم پزشکی به مناطق مختلف زلزله زده اعزام شدند، اگرچه عرصه محرومیت زدایی وظیفه ذاتی ما نیست اما این گروه‌های جهادی در مناطق محروم کار کرده و در همین راستا سال گذشته نزدیک به ۳۹۸ پروژه در سطح استان اجرا شده است.

وی بیان داشت: محرومین و مستضعفین ولی نعمتان انقلاب هستند و برخلاف تصور عموم که آذربایجان‌شرقی را استان برخورداری می‌دانند مناطق محروم در این منطقه کم نیست و به همین دلیل امسال فعالیت عمده ما ورود به پروژه‌های عام المنفعه است تا بتوانیم از دل این مسائل، محرومیت زدایی در جهت تثبیت جمعیت روستاها را انجام دهیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با اعلام اینکه بخشی از منابع انجام این پروژه از طریق قرارگاه محرومیت زدایی سپاه صورت می‌گیرد، ادامه داد: بخشی از این کمک‌ها نیز از طریق خیرین تامین شده که در قالب فعالیت‌های غیر عمرانی ۲۴۹ سری جهیزیه، ۳ هزار و هفده بسته  البسه و پوشاک بین دانش آموزان، ۱۱هزار بسته غذایی بین خانواده محرومین و ۴۵ هزار پرس غذا در ماه رمضان توزیع شد.

وی اضافه کرد: در راستای فعالیت اقتصادی ۱۱میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان با مشارکت بانک مهر اقتصاد تسهیلات در اختیار یک هزار و ۲۳ کارگاه‌های تولیدی قرار گرفت که برای یک هزار و ۱۲ نفر اشتغال‌زایی انجام شد؛ البته معتقدیم هرقدر پول در قالب تسهیلات تزریق شود مشکلات حل نخواهد شد و به همین دلیل به دنبال طرح‌های دیگری هستیم که در یکی از روستاهای کرمان در حال اجرا است.

رزمی در خصوص فعالیت‌های محیط زیستی بسیج سازندگی ابراز کرد: کاشت ۱۰هزار اصله درخت در این راستا بوده است؛ همچنین به ۱۵۰ خانوار ۱۵ راس گوساله داده شده که با خرید تضمینی و تقبل هزینه نگهداری در پایان دوره ۹ ماهه بین هشت تا ده میلیون تومان این خانواده‌ها صاحب درآمد می‌شوند.

وی گفت: آماده‌ایم به کمک تمام دستگاه‌های دولتی برویم زیرا بسیج ظرفیتی در اختیار دولت‌هاست نمونه دیگر این خدمات مردمی بسیج سازندگی حضور در اولین ساعات زلزله کرمانشاه بود؛ بسیج سازندگی در منطقه ثلاث باباجانی مستقر بود و ۱۳ روستا در تحویل ما بود که این روستاها ۲۷۰۰ نفر جمعیت داشته و در طول ۷۵ روز استقرار ۱۰۷ کامیون و تریلی کمک مردمی به آنجا منتقل شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۰۰ کانکس از ظرفیت خیرین در منطقه ثلاث باباجانی توسط بسیج سازندگی توزیع شد، تصریح کرد: سپاه به مقام معظم رهبری تعهد داده بود که ۴۰ روزه اسکان موقت تمام شود اما خوشبختانه این اتفاق زودتر رخ داد همچنین در بحث اسکان دائم متفاوت از زلزله هریس بود زیرا دولت در نظر داشت که هرکس به صورت انفرادی شروع به ساخت کند اما طی قراردادی با بهزیستی ساخت ۳۲ خانه برای افزاد تحت پوشش این سازمان را شروع کرده‌ایم که تا پایان خرداد تحویل داده می‌شود.

وی تاکید کرد: اعتبارات اجرایی این پروژه‌ها هشت میلیارد تومان بود که ۲.۵ میلیارد آن از طریق کمک‌های مردمی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.