تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر : 6986

هشدار پلیس فتای آذربایجان شرقی

پیامکهای جایزه دار ابزار جدید کلاهبرداران

پیامکهای جایزه دار ابزار جدید کلاهبرداران

رییس پلیس فتا آذرباییجان شرقی با اشاره به اینکه پیامکهای جایزه دار ابزاری جدید اقتصادی کلاهبرداران بوده، به شهروندان هشدار داد : افراد سود جو با ارسال پیامک هایی با موضوعات برنده شدن در مسابقات و … مردم رافریب داده وآنها را به پای خودپرداز کشانده وحساب آنها راخالی می کنند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت : چندی پیش فردی به هویت معلوم با طرح شکایتی در خصوص اینکه از حساب بانکی وی مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است که موضوع در دستور کار کارگاهان اقتصادی این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: با جمع آوری مستندات و استعلام از بانک های ذیربط مشخص گردید که برداشت از حساب شاکی طی چندین فقره از طریق اینترنت انجام و به حساب فرد دیگری در یکی از استانها واریز و از حساب وی به صورت اینترنتی از تعدادی زرگری خرید شده است.

این مقام مسئول انتظامی افزود: در بررسی ها مشخص گردید که فردی که از حساب شاکی در اولین بار به حساب وی واریز شده و نیز قربانی کلاهبرداری پیامکی شده و حساب وی به صورت طعمه مورد استفاده قرار گرفته و متخلفین جهت رد گم کنی اقدام به این امر نموده اند.

وی در ادامه عنوان کرد: با اخذ و بررسی فیلم دوربین های مدار بسته متهم اصلی خرید و انتقال دهنده پولها در یکی از استانها شناسایی و نتیجه تکمیلی به عرض مقام قضایی منعکس و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا گردید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان به یاد داشته باشند که پیامک های جایزه دار ابزاری جدید اقتصادی کلاهبرداران بوده که توسط تعدادی از افراد کلاهبردار با ارسال پیامک های با موضوعات برنده شدن در مسابقات و … مردم را فریب داده و آنها را به پای خودپرداز می کشانند و در صورت وجود وجهی اقدام به برداشت نموده و در غیر این صورت ، اطلاعات بانکی آنها را به سرقت و از حساب آنها به عنوان طعمه جهت رسیدن به مقاصد شوم اقتصادی خود می کنند.

بایستی همشهریان ضمن بی اعتنایی به این گونه پیامک ها در صورت دریافت سریعا جهت پیشگیری و اقدام لازم موضوع را به پلیس فتا از طریق شماره تلفن ۲۱۸۸۷۵۶ اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.