تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر : 69564

یادداشت میهمان/ سمیه طهماسبی زاده

حضرت زهرا (س) سیمای پُر فروغ ایمان و اسوه تمام عیار زن مسلمان

حضرت زهرا (س) سیمای پُر فروغ ایمان و اسوه تمام عیار زن مسلمان

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر اکرم (ص)، سیمای پرفروغ ایمان، نمونه روشن تقوا، و اسوه تمام عیار زن مسلمان است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، خانم رقیه طهماسبی زاده نوشت:

 

فضایل حضرت زهرا،سلام الله علیها، از جهت کثرت و عظمت آن چنان است که کسی قادر به کتمان یا انکار آن نیست خیر کثیری که خداوند متعال در سوره مبارکه کوثر مژده آن را به پیامبر اکرم دادو فرمود :”انِا اَعطَیناکَ الکوثر” که تاویل آن حضرت فاطمه زهرا، سلام الله علیها، است. در حقیقت مجموعه خیراتی که روز به روز از سرچشمه دین اسلام بر همه عالمیان می ریزد. واگر با یک دید واقع بین و منطقی نگاه کنیم .بشریت یک جا مرهون فاطمه زهرا، سلام الله علیها، است.حضرت زهرا،سلام الله علیها ،شخصیتی است که می تواند در هر زمان و هر نقشی الگویی برای زنان مسلمان و حتی مردان مسلمان تمام جهان باشد.

شخصیت حضرت زهرا ،سلام الله علیها، در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی ممتاز و بر جسته است. در جامعه ی جاهلی اعراب که دختررا ننگ می دانستند ایشان با انجام فعالیت های اجتماعی در سایه حجا ب و عفاف، یک زن مسلمان واقعی را به دنیا نشان می دهدوالگویی برای تمام تاریخ می باشد.

“زن به عنوان آفریده ی خدا از نظر اسلام از ارزش و اهمیتی والا برخوردار است . از جایگاههای زن در اجتماع بشری ،نقش تربیتی او در خانواده است که خود تاثیری بسزا در شکل گیری اجتماع دارد . نقش زن در نظام خانواده به عنوان مهم ترین عامل رساندن انسان به سعادت ،خوشبختی و کمال و حضور فعالانه ی اودر اجتماع و فعالیتهای اجتماعی ،جهت رشد و) سامره شاهدی و محمد علی فرجودی – ۹۸۳۱ (» شکوفایی استعدادهای جامعه ی اسلامی است.

حضرت زهرا سلام الله علیها زمانی که احساس رسالت اجتماعی می کنند، به مسجد می روند و آنچه را که اقتضای وظیفه اجتماعی شان است، مطرح می کنند .در میدان جنگ حضور می یابند و از مجروحان پرستاری می کنند. ایشان بعد از رحلتمادر، پدرشان را در مسیر مبارزه با شرک و خرافات تنها می بینند، اگرچه فعالیت اجتماعی و نقش دلجویی از پدر را دارند، ازوظایف فرزندی خویش به ایشان نیز فروگذار نمی کنند. در عین حال که دارای حضور فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی
هستند، آن قدر به کار منزل می پردازند که دست هایشان پینه می بندد. با همسر خود که مرد میدان مبارزه و فعالیت های اجتماعی است، ارتباطی همراه با محبت و مودت برقرار می کنند و در برخورد با فرزندان، محبت مادری را تمام و کمال نشان می دهند.

تاریخ زندگی حضرت زهرا،سلام الله علیها، نشان می دهد که ایشان خانه نشین نبودند، بلکه به سفارش اسلام صله ارحام می کردند، به دیدار خویشاوندان می شتافتند و پس از مرگ آنان، فراموششان نمی کردند و بر مزار آنان می رفتند و ازخداوند متعال برایشان طلب مغفرت می کردند. فاطمه،سلام الله علیها، هر هفته به احد می آمدند و قبور شهدا را زیارت میکردند و در کنار قبر حمزه می ایستادند و برای وی دعا می کردند. با افراد مخصوصی که به اهل بیت)ع( نزدیک بودند نشست
و برخاست داشتند و حوزه درسی برایشان تشکیل می دادند و سخنان آموزنده و دعاهای مخصوصی را به آنان تعلیم می دادند،در اتفاقات بعد از رحلت پدر برای حفظ اسلام و سنت پیامبر)ص( مجاهدانه از امام عصر خود حمایت کردند تا آن جا که دراین راه به شهادت رسیدند.

هیچ بعدی از شخصیت انسانی و الهی ایشان فدای بعد دیگر نمی شود. نقش محوری حضرت فاطمه،سلام الله علیها، در انسجام خانواده بسیار با اهمیت است. زن مسلمان باید همچون مرد مسلمان در عرصه اجتماعی مشارکت داشته باشد، اما همان طورکه یک مرد در عین فعالیت در عرصه های مختلف جامعه، وظیفه حمایت مالی خانواده را دارد، یک زن هم با وجود حضور درمیدان های اجتماعی، باید کانون خانواده را گرم نگه دارد و محوریت عاطفی خانواده را داشته باشد، نکته مهم، تجمیع این دووظیفه در کنار هم است که در صدیقه طاهره،سلام الله علیها، دیده می شود.آنچه ما وظیفه داریم این است که خود را شایسته انتساب به ایشان کنیم. نزدیک شدن به ایشان باید با عمل همراه باشد نه با محبت خالی.عملی که همان محبت وهمانولایت وهمان ایمان را به ما املا میکند واز ما می خواهد.

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.