تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 6898

تامین بیش از ۵۰ درصد مصرف آب آذربایجان شرقی از منابع زیرزمینی

تامین بیش از ۵۰ درصد مصرف آب آذربایجان شرقی از منابع زیرزمینی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد مصرف آب استان آذربایجان شرقی از منابع زیرزمینی تأمین می شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از ایلنا، مجتبی جلیل زاده که امروز در کارگاه آموزشی رابطین طرح داناب در آذربایجان شرقی سخن می گفت با اشاره به وضعیت منابع آب، سرانه آب قابل دسترس و مقایسه میزان بارندگی در دنیا، ایران و استان، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار چاه آبیاری در این استان وجود دارد که بیش از ۲۲ هزار از آنها کاربری کشاورزی دارند.

وی حاطرنشان کرد: از جمله مهمترین عوامل تشدید بحران در منابع آب زیرزمینی، اضافه برداشت از چاه های غیرمجاز، توسعه مراکز کشاورزی، ایجاد آلودگی توسط فاضلاب‌های خانگی و پساب حاصل از فعالیت صنایع و فعالیت های کشاورزی و عدم استفاده بهینه و مؤثر از منابع آب های زیرزمینی است.

معاون شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی کاهش آب‌دهی چاه ها، چشمه ها و قنوات، نشست زمین و کاهش ظرفیت حجم مخازن طبیعی، شور شدن تدریجی آنها و ایجاد محدودیت در تأمین نیازهای شرب و صنعت را از تبعات افت سطح آب زیرزمینی برشمرد.

کارگاه آموزشی رابطین طرح داناب ” طرح ملی دانش آموزی نجات آب” با هدف افزایش دانش و آگاهی های دبیران نواحی چهل‌گانه آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با وضعیت منابع آب استان، در راستای اهداف این طرح ملی در شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی برگزار شد.

در طرح ملی دانش آموزی نجات آب در آذربایجان شرقی بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز مقطع اول دبیرستان مشارکت خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.