تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر : 6884

پشت پرده تحرکات جدید وهابیت در ایران/ کلاهبرداری جدید با عنوان” گرایش به اسلام”!

پشت پرده تحرکات جدید وهابیت در ایران/ کلاهبرداری جدید با عنوان” گرایش به اسلام”!

وهابیون به شیوه جدیدی از کلاهبرداری در ایران روی آورده اند و با ادعای گرایش به اسلام، مال و اموال خانواده های خود را به غارت می برند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا فعالیت جریان وهابیت در ایران طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته و حتی کار به جایی رسیده که وهابیون حاضر در ایران ادعاهای حقوق بشری نیز مطرح کرده اند.

وهابیون در داخل ایران از نظر مالی پیوند محکمی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خصوصا عربستان سعودی و امارات متحده عربی دارند. آنها احساسات مردم این کشورها را نیز را نسبت به شرایط اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران تحریک می کنند و با مظلوم نمایی عنوان می کنند که ما تحت فشار هستیم و عقاید اهل سنت ایران درتنگنا قرار دارد. یکی از بزرگ ترین کشورهای حامی این تفکر، عربستان سعودی است.

در این بین این روزها جریان وهابیت تلاش گسترده ای برای گرفتن امتیاز در کشور آغاز کرده و در این مسیر به دنبال سوء استفاده از برخی عقاید اهل تسنن نیز می باشد. این در شرایطی است که اغلب اهل سنت ایران در استان های کردستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان شافعی و اشعری بوده و شدیدا” از فعالیت وهابی ها نگرانند. حتی اهالی برخی از مناطق اهل سنت از نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند که با وهابی ها برخورد کند.

این روزها اما شنیده می شود که وهابیون به شیوه جدیدی از کلاهبرداری در ایران روی آورده اند و با ادعای گرایش به اسلام، مال و اموال خانواده های خود را به غارت می برند.

در این باره یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در خصوص این رفتار جدید وهابیت می نویسد: ” یک آقایی رو می شناختم. بهایی بود. پدرشان فوت کرد. این آدم به دادگاه مراجعه کرد و مدعی شد مسلمان شده و خواهران و برادرانش بهایی هستند. با توجه به قانون بدوی ای که می گوید «تا وارث مسلمان هست، به غیر مسلمان ارث نمی رسد» همه ارث و میراث پدرش را بالا کشید و حتی مادر پیرش را از خانه پدری بیرون کرد. همان روزها شنیدم همه دارایی پدری را فروخته و به ترکیه رفته و در آنجا ادعا کرده که با من به عنوان یک «بهایی» در ایران بد رفتاری می شود. با همین بهانه به آمریکا پناهنده شد. بعد از آن دیگر خبری از او نداشتم تا همین اواخر که شنیدم در آمریکا به جرم آزار جنسی یک دختر نوجوان در زندان است. بخشی از بهائیان (و حتی مسیحی و کلیمی و زرتشتی) که در روزنامه آگهی تشرف به اسلام می دهند، برای بالا کشیدن میراث خواهران و برادرانشان است. به این ها اعتماد نشاید.”

حالا برخی در داخل کشور نیز کاسه داغ تر از آش برای جریان وهابی شده اند و بر دلسوزی و لزوم ارائه حق شهروندی به وهابیت تاکید می کنند. یکی از این افراد محمد علی ابطحی است که در صفحه شخصی خود آورده است: “حق شهروندی یعنی حق هر هم وطن. همچنان که دولت از همه شهروندان – بدون هیچ توجهی به اعتقادات و مسلکش مالیات میگیرد – به همان شکل وظیفه دارد که حق شهروندی را بدون منت در اختیار همه شهروندان قرار دهد. استثنا پذیر نیست. بهایی و مسلمان و زرتشتی و مومن و فاسق، همه شهروندند و همه مالیات می دهند و خدمت زیر پرچم انجام می دهند و همه در پیشگاه حق شهر وندی برابرند. نظر رهبری معظم و جوهر قانون اساسی هم این حق را استثنا بردار نمی داند.”

از سوی دیگر نیز طی ماه های اخیر خبرهایی مبنی بر ورود برخی از وهابیون به دانشگاه ها و ثبت نام آنها در مراکز علمی کشور به گوش رسید. در این باره یکی از سایت های ضد انقلاب نیز به گزارشی از مصاحبه یک دانش آموز وهابی با ۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد که در آن این دانش آموز از ۳ نماینده مردم تهران درخواست آزادی ادامه تحصیل برای وهابیت در ایران شده بود.

حالا به نظر می رسد علاوه بر وهابیون که در ایران قصد گرفتن امتیازاتی برای خود دارند، برخی نیز در داخل کشور تلاش دارند با این نوا همراه شده و هجمه هایی را به سود جریان وهابیت راه اندازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , 2 دی 1393 - 18:16

نهایت مسلمانی وهابیت ایجاد گروه داعش هست حال که این فرقه ظاله ماهیت خودش را نشان داده و مدرک جرم دارد دولت ونظام باید هرکس که ادعای وهابیت نماید یا حتی از این افکار حمایت کند چنان به سزای عملش برساند که کسی حتی جرات بردن نام وهابیت را نکند و گرنه فردا پس فردا ناموس همه را حلال اعلام خواهند کرد فردا دیر است .امروز هم دیر است همین الان باید اقدام کرد