تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر : 68776

امام جمعه هشترود:

در دوران رژیم منحوس پهلوی روزنه امیدی برای جوانان نبود/ دانش آموزان با بصیرت افزایی در مقابل ابزارهای گمراهی دشمنان بایستند

در دوران رژیم منحوس پهلوی روزنه امیدی برای جوانان نبود/ دانش آموزان با بصیرت افزایی در مقابل ابزارهای گمراهی دشمنان بایستند

حجت الاسلام علی رحیمی گفت: امروزه استکبار با ابزار جدید لحظه‌ای در گمراهی دانش آموزان کوتاهی نمی‌کند و باید دانش آموزان با بصیرت افزایی و علم آموزی به روز و خوب درس خواندن مشت محکمی در ادامه راه امام خمینی و شهدا بر دهان بیگانگان بزنند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود صبح امروز در مراسم زنگ انقلاب که در مدرسه نمونه دولتی دخترانه اسوه برگزار شد، با اشاره به دوران خفگان علمی، فرهنگی و سیاسی دوران طاغوت پهلوی، اظهار داشت: در آن دوران از نظر تکنیک و فن آوری طوری بود که استعدادهای جوانان مؤمن و متعهد در تمامی سطوح سرکوب می‌شد.

وی با بیان اینکه دران زمان روزنه امیدی برای جوانان نبود،افزود: حتی به کوچک ترین دستور اسلام و پیامبر در اداره کشور نیز عمل نمی‌شد.

امام جمعه هشترود درادامه ابراز کرد : نقش  دانش آموزان  و حضور آن‌ها در وقایع  و اتفاقات انقلاب  یکی از مهمترین  عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود که دانش آموزان  مؤمن و انقلابی با ضمیری روشن و قلبی پاک بیش از همه تحت تأثیر  رهنمون‌های امام خمینی (ره)  قرار می‌گرفتند و با  وجود سن کم در بیشتر اتفاقات سال ۵۷ و قبل آن حضوری فعال و مؤثر داشتند.

وی تصریح کرد: جوانان امروز با پیشرفت‌های علمی و شرکت در المپیادهای مختلف سربلندی برای ایران عزیز را رقم زده‌اند و خار چشمی بر استکبار هستند.

رحیمی با بیان اینکه هدف امام خمینی (ره) پیشرفت و آبادانی کشور بود  و این را جز در سایه اسلام و پیشرفت علمی نمی‌دانست، گفت: دستور تشکیل نهضت سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی نیز در راستای این مهم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی تعلیم و تربیت واقعی در سیستم آموزش و پرورش ما جاری شد و حتی زمینه ظهور مذهب و دین و اعتقادات در مدارس چشمگیر است.

امام جمعه هشترود در پایان تصریح کرد : امروزه استکبار با ابزار جدید لحظه‌ای در گمراهی دانش آموزان کوتاهی نمی‌کند و باید دانش آموزان با بصیرت افزایی و علم آموزی به روز و خوب درس خواندن مشت محکمی در ادامه راه امام خمینی و شهدا بر دهان بیگانگان بزنند.

بهمن اقدمی نیز در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ثمره خون پاک بازترین و مخلص ترین ایرانیان عاشورایی است و صیانت و حراست از آن وظیفه‌ای ملی و مذهبی برای آحاد ملت ایران است

وی افزود : ایمان، وحدت کلمه و رهبری پیامبر گونه امام راحل در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصل بوده است و امروز نیز  با حضور رهبر فرزانه ادامه دارد.

مدیر آموزش و پرورش هشترود تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشانه بلوغ فکری جامعه‌ای بود که شرایط را برای رشد وبالندگی مناسب نمی‌دید جامعه‌ای که کشوری آزاد،مستقل ورو به رشد را مطالبه داشت وجامعه ای که خواهان دموکراسی بود.

اقدمی در پایان گفت: در چنین شرایطی با وجود شخصیت بارزی چون امام خمینی انقلاب اسلامی با یک مبنای فکری عمیق و منسجم شکل گرفت و سرمایه‌های زیادی به پای این انقلاب ریخته شده، و خون‌های پاک انسان‌های مخلص وآزاده امروز وظیفه ما تلاش برای حفظ این میراث گران بها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.