تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 68751

نیکی هیلی: مصمم به تغییر برجام هستیم / روسیه دوست ما نیست

نیکی هیلی: مصمم به تغییر برجام هستیم / روسیه دوست ما نیست

نماینده آمریکا در سازمان ملل در گردهمایی جمهوری‌خواهان اعلام کرد: در صد روز آینده یا همکاری جامعه بین‌المللی را برای سختگیری بیشتر درباره ایران به‌دست می‌آوریم و یا از برجام خارج می‌شویم.

به گزارش پیک هشترود به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در گردهمایی جمهوری‌خواهان در ویرجینیایی غربی،اعلام کرد: در صد روز آینده یا همکاری جامعه بین المللی را برای سختگیری بیشتر علیه ایران به دست می آوریم یا اینکه از توافق هسته‌ای خارج می شویم.

نیکی هیلی در سخنرانی خود همچنین مدعی شد: در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا با اطمینان کامل به شما می‌گویم که این دولت (دولت ترامپ) در مسیر صحیح در حالت حرکت است. نگاه کنید یک سال قبل کجا بودیم و اکنون کجا هستیم. یک سال پیش، ایران گمان می‌کرد که توافق هسته‌ای آن که یکی از بدترین توافقات است هرگز به چالش کشیده نخواهد شد. ما سال گذشته به دقت به توافق هسته‌ای ایران نگاه کردیم و دیدیم این توافق که به خودی خود بد است، در خارج از حوزه هسته‌ای تاثیرات بدتری به همراه داشته است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه، ادعاهای واهی خود علیه کشورمان را تکرار کرد و به کسانی که آمریکا آنها را به داشتن رویکرد آشتی‌جویانه با ایران متهم می کند، هشدار داد. وی مدعی شد: «از نظر سازمان ملل و طرف‌های امضاکننده توافق هسته‌ای ایران، این توافق به اندازه‌ای بزرگ است که نمی‌توان به شکست آن فکر کرد. ایران امروز همه هنجارهای بین المللی را درباره موشک های بالستیک، حمایت از تروریسم، تحریم های تسلیحاتی و مسائل دیگر نقض می کند؛ اما برخی کشورها به ایرانی ها اعتراض نمی کنند، زیرا نگران به خطر افتادن توافق هسته ای هستند. این رفتار درست نیست و دولت آمریکا آن را به صراحت بیان کرده است. در صد روز آینده یا همکاری جامعه بین المللی را برای سختگیری در مورد ایران در همه آن حوزه‌ها به دست می آوریم یا اینکه از توافق هسته‌ای خارج می شویم. این نسبت به وضع یک سال قبل ما بسیار متفاوت است».

هیلی افزود: روسیه اتحاد نزدیکی با ایران دارد و از آن در برابر بازرسی‌های هسته‌ای بیشتر محافظت می‌کند. شاید زمینه‌هایی برای همکاری با روسیه داشته باشیم اما این کشور دوست ما نیست و نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.