تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 68448

نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی

نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از نفوذ سامانه بارشی به آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت:سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر پنجشنبه وارد استان می شود و دمای هوا نیز به طور محسوس کاهش می یابد.

وی افزود:براساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، این سامانه بارشی فعال از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود و تا اوایل روز یکشنبه هفته آینده هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اظهار کرد: در پی نفوذ این سامانه به تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد ( گاهی نسبتا شدید)، بارش باران و برف در شهرهای استان خواهیم شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با توجه به شدت وزش باد، بارش برف و کاهش دما و وقوعکولاک برف، یخبندان، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده های برفگیر استان پیش بینی می شود.

اشجعی با بیان اینکه فعالیت اصلی این سامانه در غرب و جنوب غرب کشور است، ادامه داد: این سامانه بیشتر نیمه جنوبی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: هم اکنون بستان آباد با صفر درجه سردترین و کلیبر با ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان هستند.

اشجعی افزود: دمای کنونی تبریز ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده و در ۲۴ ساعت آینده در گرمترین زمان به ۹ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.

آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلیمتاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.