تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر : 68352

تعطیلی دولت ترامپ وارد سومین روز شد

تعطیلی دولت ترامپ وارد سومین روز شد

در پی تداوم اختلافات میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، رای‌گیری سنا بر سر تخصیص بودجه موقت به دولت به دوشنبه شب موکول شد.

به گزارش پیک هشترود:  به نقل از رویترز، در پی تداوم اختلافات میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، رای‌گیری سنا بر سر تخصیص بودجه موقت به دولت به ساعت یک بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی (۲۱:۳۰ به وقت ایران) موکول شد.

به این ترتیب، فعالیت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستکم برای یک روز دیگر متوقف خواهد ماند.

ترامپ روز گذشته در واکنش به مخالفت دموکرات‌ها با تصویب بودجه موقت برای دولت، از جمهوری‌خواهان خواست با تغییر قانون فعلی، حد نصاب لازم برای تصویب لوایح در سنا را از ۶۰ رای به ۵۱ رای کاهش دهند اما این پیشنهاد حتی از سوی «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا نیز مورد موافقت قرار نگرفت.

وی روز گذشته در دومین روز از تعطیلی دولت در یک پیام توئیتری نوشت: دموکرات‌ها بودجه دولت را گروگان گرفته‌اند. آنها می‌خواهند مهاجران غیرقانونی بدون بررسی به کشور ما سرازیر شوند. اگر مذاکرات برای تصویب بودجه نتیجه‌بخش نیست، سناتورهای جمهوری‌خواه باید قانون اکثریت ۶۰ نفری را تغییر دهند.»

طبق قانون، تصویب هر طرح در مجلس سنا به رای سه پنجم اعضای آن (۶۰ سناتور) نیاز دارد. با توجه به ترکیب فعلی مجلس سنا که ۵۱ کرسی را در اختیار جمهوری‌خواهان و ۴۹ کرسی را در اختیار دموکرات‌ها قرار داده است، تصویب هر طرحی از جمله لایحه بودجه دولت نیازمند حمایت دستکم ۹ سناتور دموکرات است.

در آخرین فرصت قانونی تصویب بودجه موقت برای دولت که جمعه شب به پایان رسید، هیچ یک از سناتورهای دموکرات به دلیل بی‌توجهی دولت ترامپ و جمهوری‌خواهان به خواسته‌های آنها در موضوع حمایت از مهاجران غیرقانونی که در سنین کودکی به آمریکا آورده شده‌اند،‌ از تخصیص بودجه موقت به دولت تا زمان تصویب شدن بودجه نهایی آن حمایت نکردند و در نتیجه دولت آمریکا برای شانزدهمین بار در تاریخ خود تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: تعطیلی دولت در آمریکا به چه معناست؟

دولت آمریکا برای آخرین بار در سال ۲۰۱۳ در دوره باراک اوباما به مدت ۱۶ روز تعطیل شد که یک زیان ۲۴ میلیارد دلاری را برای اقتصاد این کشور به همراه داشت.

در حال حاضر، دموکرات‌ها تصویب بودجه موقت برای دولت را به پایبندی جمهوری‌خواهان به طرح دولت اوباما درباره مهاجران مشروط کرده‌اند و جمهوری‌خواهان نیز اعلام کرده‌اند که تا پیش از بازگشایی دولت درباره موضوع مهاجران با دموکرات‌ها مذاکره نخواهند کرد.

با توجه به شرط‌گذاری دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای همکاری با یکدیگر، انتظار می‌رود که تعطیلی دولت ترامپ همچنان طی روزهای آینده ادامه داشته باشد.

پیک هشترود

خبر آنلاین

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.