تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر : 68314

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشترود در نشست خبری با مدیران سایت ها و کانال های تلگرامی:

تحصیل ۴۵۰ دانشجو در دانشگاه/ تلاش برای تغییر نگرش مردم نسبت به دانشگاه آزاد/ بدهی ۱۱ میلیارد ریالی دانشگاه/ بدنبال افزایش رشته های ارشد هستیم/ هزینه های غیرضروری دانشگاه را کاهش داده ایم/ رسانه ها در معرفی دانشگاه کمک کنند

تحصیل ۴۵۰ دانشجو در دانشگاه/ تلاش برای تغییر نگرش مردم نسبت به دانشگاه آزاد/ بدهی ۱۱ میلیارد ریالی دانشگاه/ بدنبال افزایش رشته های ارشد هستیم/ هزینه های غیرضروری دانشگاه را کاهش داده ایم/ رسانه ها در معرفی دانشگاه کمک کنند

محبعلی پور گفت: اصلی ترین عامل بهبود وضعیت دانشگاه آزاد تغییر نگرش مردم و مسئولین بود و اکنون نیز برآنیم کیفیت این دانشگاه را بالا برده و بهبود بخشیم.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، دکتر نادر محبعلی پور ریاست دانشگاه آزاد واحد هشترود صبح امروز در نشست خبری با مدیران سایتها و کانال های تلگرامی فعال در شهرستان هشترودخصوص آخرین وضعیت این دانشگاه گفت: در ابتدای حضور در دانشگاه وضعیت را از لحاظ میزان بدهی و تعداد دانشجو بررسی کردیم. در مجموع ۳۵۱ نفر دانشجوی ثبت نامی داشتیم که ۶۴ نفر دانشجوی جدید و مابقی دانشجویان سنوات گذشته بودند.

 
وی اظهار داشت: با تلاش هایی که انجام شد برخی دانشجویان سنوات گذشته که “عدم مراجعه” محسوب می شدند به تعداد ۸۰ نفر و ۲۰ نفر از دانشجویانی که پیش ثبت نام کرده بودند و مراحل ثبت نامی را ادامه نداده بودند را ثبت نام کردیم و در مجموع توانستیم ۱۰۰ نفر دانشجو به مرکز اضافه کنیم و اکنون ۴۵۰ نفر دانشجو در حال تحصیل هستند که این امر از لحاظ وضعیت مالی نیز کمک حال این دانشگاه شد.

 

محبعلی پور افزود: با توجه به دید منفی نسبت به دانشگاه آزاد، سعی کردیم این نگرش را ریشه یابی کنیم و عوض کنیم. شایعاتی مبنی بر عدم حضور به موقع اساتید در کلاس درس وجود داشت که توانستیم  و با جلساتی نظم را در دانشگاه برقرار کردیم و وجهه دانشگاه را حفظ کنیم.

 

رئیس دانشگاه آزاد واحد هشترود تصریح کرد: اصلی ترین عامل بهبود وضعیت دانشگاه آزاد تغییر نگرش مردم و مسئولین بود و اکنون نیز برآنیم کیفیت این دانشگاه را بالا برده و بهبود بخشیم. دانشگاه آزاد در روحیه مردم و امید به آینده جایگاه ویژه ای در شهر دارد و با جلساتی بین همکاران خواسته ایم احساس مسئولیت کرده و اثرگذار باشند.

 
وی در خصوص کاهش هزینه های مربوط به دانشگاه آزاد نیز ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود در صدد کاهش هزینه های غیرضروری برای دانشگاه آزاد بوده ایم و در این خصوص برآورد مسئولین امور مالی در دو ماه بالغ بر ۸میلیون کاهش هزینه های جاری را در برداشت.

 

محبعلی پور در خصوص بدهی های این دانشگاه نیز اضافه کرد: طبق برآور یک میلیارد و صد میلیون تومان بدهی داریم. به عنوان مثال پرونده های نظیر شرکت داش توپراق را داشتیم که از سال ۸۶ شکایتی مبنی بر دانشگاه داشتند که دانشگاه محکوم به پرداخت ۲۶۵ میلیون تومان شده بود که از این مبلغ ۱۲۰ میلیون از قبل پرداخت شده و مابقی مانده بود که  در نهایت این پرونده را مختومه کردیم.

 
وی بیان کرد: پرونده دیگری  مربوط به یکی از اساتید دانشگاه وجود داشت که مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیون تومان بود و دانشگاه محکوم به پرداخت حق مابه التفاوت و هزینه های های اصلی شد که در صدد همکاری توسط سازمان هستیم توافق و حل این مشکل هستیم.

 


محبعلی پور ابراز کرد: ۷۵۰ میلیون وام در سنوات گذشته از سال ۹۴  به بعد گرفته شده ،  ۲۰۰ میلیون بدهی به اساتید حق التدریس و هیئت علمی از سال ۹۲ داشته ایم و به مرور در حال پرداخت بدهی ها هستیم. همچنین بدهی بالغ بر ۶۰ میلیون حق  بیمه مازاد و تکمیلی برای همکاران داریم.

 

وی اذعان کرد: با جذب ۶۰۰ نفر دانشجو میتوانیم به وضعیت پایدار مالی رسیده و بدهی های مربوطه را حل کنیم و با پیش بینی هایی که کرده ایم در دو سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.

 

رئیس دانشگاه آزاد واحد هشترود تاکید کرد: ۱۴ نفر هیئت علمی تمام وقت داریم که اکثرا دانشجوی دکترا و در حال دفاع از پایان نامه هستند و برنامه ای داریم که با استفاده از این پتانسیل ها مقطع کارشناسی ارشد را در برخی رشته ها برقرار و رونق دهیم.

 

وی در خصوص تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تصریح کرد: جذب و ایجاد رشته باید ساماندهی شود و باید شرایط را مهیا کرده و اقدام به این کار بکنیم. در رشته های حقوق ، ادبیات و حسابداری پتانسیل ایجاد جذب و برقراری مقطع کارشناسی ارشد را داریم.

 

محبعلی پور در مورد عدم همکاری با برخی از نیروهای دانشگاه نیز گفت: در سال ۹۱ تعدادی از همکاران بدلیل وضعیت بد مالی قطع همکاری شدند که امیدواریم با بهبود اوضاع مالی دانشگاه بتوانیم آنها را در اولویت بکارگیری قرار دهیم هرچند ۷ نفر از نیروهای موجود هم مازاد اعلام شده اند که در حال رایزنی برای نگهداری آنها هستیم.

 

وی ادامه داد: در بحث تبلیغات نیز با فعال کردن روابط عمومی و سایت دانشگاه و ایجاد کانال تلگرامی در صدد معرفی بهتر دانشگاه هستیم.

 

محبعلی پور از رسانه خواست تا در معرفی هرچه بهتر دانشگاه کمک کنند.

 

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.