ساعت: ۱۱:۲۱ منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ شناسه خبر: 68039
وقتی هیچ مسئولی زیر بار پیگیری نمی رود؛

سال ۹۶ در حال اتمام است و ۵ ماه از افزایش خودسرانه کرایه های مسیر هشترود به تبریز می گذرد اما برخی از مسئولان محلی یا پنبه در گوش کرده و این مشکلات را نمی شنوند و یا خبرنگاران را بین نهادهای دیگر پاسکاری کرده و احساس وظیفه نمی کنند.

Print Friendly

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، ۱۲ تیرماه سالجاری بود که این رسانه بنا به اخبار دریافتی از شهروندان گزارشی با این مضمون که در غفلت مسئولان شهرستان هشترود رانندگان خودروهای سواری در مسیر هشترود به تبریز و بالعکس کرایه ها را به میزان ۲۰ درصد افزایش داده و چند روزی است ۱۲ هزار تومان از هر مسافر دریافت می کنند، را منتشر کرد.

 

با تماس های خبرنگار ما با فرماندار و معاون فرماندار در جهت پیگیری و جلوگیری از این افزایش قیمت خودسرانه، این دو مقام دولتی قول پیگیری دادند بطوریکه ناصر نادری معاون فرماندار هشترود در جلسه روز سوم مرداد شورای ترافیک هشترود غیرقانونی بودن افزایش قیمت در مسیر هشترود به تبریز را اعلام کرد.

 

هرچند پیگیری های خبرنگار ما به همین جا ختم نشد و از آن تاریخ بصورت مستمر پیگیر این موضوع است بطوریکه در آخرین اظهار نظر مقامات دولتی شهرستان، کار پیگیری این موضوع به اداره حمل و نقل و ترافیک جاده ای شهرستان سپرده شده است.

 

اگرچه تیمور امیرانلوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هشترود نیز در آخرین مصاحبه خود با خبرنگار ما گفت که کار پیگیری و بررسی قیمت این مسیر به اداره تعزیرات سپرده شده است.

 

یکی از مهمترین دلایل بوجود آمدن چنین مشکلاتی در سالهای گذشته نبود نماینده مستقل سازمان پایانه های مسافربری در شهرستان بود که بصورت معین از شهرستان میانه مسائل حمل و نقل هشترود مدیریت می شد و این موضوع کمی قضیه نظارت را با مشکل مواجه می کرد.

 

هرچند در جدیدترین اظهار نظر یکی از مقامات دولتی شهرستان نسبت به این موضوع، اذعان شده که باید فرد یا افرادی نسبت به این موضوع شکایت کنند تا قضیه از طرف اداره تعزیرات بتواند قابل پیگیری باشد که این هم پروسه ای زمان بر است.

 

البته ذکر این نکته الزامی است که پیگیری های ما بدلیل تردد هر روزه تعدادی از دانشجویان در این اوضاع اقتصادی در این مسیر و اینکه دیگر در سالهای آتی شاهد افزایش خودسرانه نباشیم و بلکه افزایش ها باید معقول باشد، است و لاغیر.

 

همچنین موضوع نحوه حضور رانندگان و چگونی اخذ مجوز برای فعالیت در این مسیر نیز جای بحث دارد که در این مجال نمی گنجد.

 

به هرحال، سال ۹۶ در حال اتمام است و ۵ ماه از افزایش خودسرانه کرایه های مسیر هشترود به تبریز می گذرد اما برخی از مسئولان محلی یا پنبه در گوش کرده و این مشکلات را نمی شنوند و یا خبرنگاران را بین نهادهای دیگر پاسکاری کرده و احساس وظیفه نمی کنند.

 

فراموش نکنیم، مدیری که حقوق میلیونی دریافت می کند دیگر دغدغه افزایش هزار یا ۲ هزاری کرایه را ندارد و این افزایش ها در چشمش ناچیز دیده می شود.

 

به امید آنروزی که مسئولانِ واقعی و با روحیه جهادی و خدمتگذاری در هشترود حضور یابند، آنوقت می شود به پیشرفت هشترود امیدوار شد وگرنه آب در هاون کوبیدن است.

 

 

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

 

پایان پیام/م.ا

Print Friendly

لینک کوتاه:
نظرات
  1. ناشناس گفت:

    برای چندمین بار است که می گویم به دلیل مراودات اقتصادی و تحصیلی مردم و دانشجویان میانه ای و هشترودی با یکدیگر، تاکسی های خطی بین دو شهرستان دایر شود چه بی تفاوتند مسئولین هشترود