تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر : 67726

امید به تدبیر؛

بانک ها، عامل افزایش اجاره بها و کاهش اشتغال در شهر هشترود/ لطفا کمی هم بفکر جوانان بیکار باشید

بانک ها، عامل افزایش اجاره بها و کاهش اشتغال در شهر هشترود/ لطفا کمی هم بفکر جوانان بیکار باشید

حال شما جوان بیکار جویای شغل و علاقمند به خوداشتغالی را با یک بانک دارای پشتوانه مالی برای تصاحب یک ملک تجاری مقایسه کنید و ببینید در این جنگ نابرابر چه کسی برنده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، در این اوضاع وخیم اشتغال در سطح کشور و مخصوصا منطقه محروم هشترود، وقتی یکی از جوانان و فارغ التحصیلان بیکار برای گذران زندگی با هزار و یک تلاش و پیگیری وام اندکی را تهیه و برای راه اندازی یک واحد صنفی اقدام می کند با یک سد عظیم و غیرقابل عبود بنام اجاره بها برخورد می کند.

 

متاسفانه بازار هشترود محدود به خیابان امام (ره)، محدوده سه راهی دانشگاه تا چهارراه شده و به غیر از این مسیر بدلیل تردد کم جمعیت شهری و روستائی خرید و فروش مناسب نیست مگر اینکه در این مسیر یک واحد صنفی خاص که مورد نیاز مردم است مورد رجوع قرار می گیرد.

 

بانک ها، عامل افزایش اجاره بها در هشترود

 

اما در مسیر فوق الذکر، اجاره بهای مغازه ها سربه فلک کشیده و با یک نگاه جزئی به این مسیر می توان به این حقیقت پی برد که تجمع بانک ها در این مسیر علاوه بر ایجاد ترافیک خودروئی و انسانی، نوعی رقابت نیز بین آنها جهت تملک ساختمان بزرگتر و شیکتر ایجاد شده است.

 

اخیرا هم شنیده شده یکی از بانک ها اقدام به خرید یک مغازه کرده که قیمت آن از سوی فروشنده چندین برابر نرخ بازار می باشد که خود باعث ایجاد حباب قیمتی در بخش مسکن بخصوص مغازه در سطح شهر هشترود با این اوضاع بد اقتصادی شود.

 

متاسفانه بانک های اجاره نشین نیز یک مغازه را با هر قیمتی که شده قرار داد می بندد که این امر هم باعث ایجاد افزایش در قیمت اجاره بها در سطح شهر شود.

 

باید این واقعیت را پذیرفت که بانک ها محل رجوع اجباری مردم در امور مختلف هستند و نیازی نیست در خیابان اصلی شهر باشند که این کار در شهری مثل هشترود جلوی ترافیک در خیابان اصلی شهر را می گیرد. اصلا هیچ ایرادی ندارد که بانکی در کوی گنجینه کتاب باشد و یا به خیابان های دیگر منتقل شود.

 

حال شما جوان بیکار جویای شغل و علاقمند به خوداشتغالی را با یک بانک دارای پشتوانه مالی برای تصاحب یک ملک تجاری مقایسه کنید و ببینید در این جنگ نابرابر چه کسی برنده خواهد شد. به وضوح آنچه بدست خواهد آمد افزایش آمار بیکاری و در نتیجه کوچ ناخواسته و تحمیلی به شهرهای بزرگتر خواهد بود.

 

به امید نیم نگاهی از سوی مسئولین شهرستان برای تدبیر در این قضیه.

 

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

 

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.