تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر : 67380

یادداشت میهمان/ احسان همتی پور

دستان پینه بسته بی‌پولی؛ قِصه پر غُصه کارگران راه آهن خراسانک و حومه

دستان پینه بسته بی‌پولی؛ قِصه پر غُصه کارگران راه آهن خراسانک و حومه

مسئولان و مدیران شمالغرب کشور و شهرستان هشترود مشکلات کارگران را مشکل خود بدانند و در حل آن کوشا باشند.

به گزارش پیک هشترود، احسان همتی پور نوشت:

کارگران زحمت کش #راه_آهن در منطقه #هشترود قریب به سه ماه است که #حقوق دریافت نکرده‌اند و نزدیک به یکسال است که #حق_بیمه آنها واریز نشده است ، از بسیاری امکانات و مزایای دیگر محروم شده‌اند و قصه پرغصه آنان علی‌رغم پیگیری و تلاش مسئولان این شهرستان با کم‌توجهی مدیران راه آهن شمالغرب ادامه دارد.

هنوز هوا کاملا روشن نشده بود، همان دیریزین رنگ و رو رفته همیشگی با شمایل و صدایی آشنا به سرویس “راه آهنی‌ها” معروف بود، تعداد زیادی از جوانها و مردهای زحمتکش خراسانک و حومه آن با چهره‌هایی افتاده و پریشان که تلاش تامین معاش خانواده برای نان حلال را روی آنها نقش کرده بود، سوار می‌شدند و این داستان همیشگی و دلگرم‌کننده‌ای برای مردان و خانواده‌های شهری و روستایی روستای شهرستان هشترود بود .

اشتغال در خط راه آهن خراسانک و اطراف آن علی‌رغم خطرات و سختی کار به دلیل امنیت شغلی و نظم در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در گذشته نه‌چندان دور، همواره به عنوان مثالی از یک شغل مطمئن در بین مردم شهرستان‌ هشترود پذیرفته شده بود، اما متأسفانه در سال‌های اخیر داستان عدم پرداخت حقوق و مزایا و امنیت شغلی کارگران راه آهن خراسانک به “مثنوی هفتاد من” مشکلاتی از این دست در کشور اضافه شده است.

خط راه آهن تهران – تبریز که از منطقه کوهستانی شهرستان هشترود عبور میکند بیش از ۵۰ کارگر در راه آهن مشغول به‌ کار هستند، کارگران زحمت‌کشی که در سال‌های اخیر، بیش از کار کردن در شرایط سخت، تأخیر‌های چندین ماهه در پرداخت حقوق و شرمندگی نزد خانواده‌هایشان، مشکلات بیمه، قرارداد‌های نامطمئن و نبود امنیت شغلی آنان را آزرده کرده است.

مسئولان و مدیران شمالغرب کشور و شهرستان هشترود مشکلات کارگران را مشکل خود بدانند و در حل آن کوشا باشند .

✍️ یادداشت #احسان_همتی عضو کوچکی از جامعه #خبرنگاران کشور در مورد مشکلات بوجود آمده قشر کارگر شرکت راه آهن در منطقه #هشترود_خراسانک

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس پنجشنبه , 9 آذر 1396 - 0:06

حالا با عبور راه آهن تهران از مسیر میانه-بستان آباد ۵۰ نفر هم بیکار می شوند