تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر : 66226

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس:

حمایت از بخش کشاورزی بهترین روش جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است/ ممانعت مسئولان استانی از ایجاد سردخانه در هشترود منطقی نیست/ کشاورزان منطقه دست کمک به سوی دولت دراز کرده اند/ کشاورزان بدلیل برخی از سیاستهای غلط مانند واردات زیر پا لِه شده اند

حمایت از بخش کشاورزی بهترین روش جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است/ ممانعت مسئولان استانی از ایجاد سردخانه در هشترود منطقی نیست/ کشاورزان منطقه دست کمک به سوی دولت دراز کرده اند/ کشاورزان بدلیل برخی از سیاستهای غلط مانند واردات زیر پا لِه شده اند

سیدحمزه امینی گفت: بدلیل برخی از سیاستهای غلط از سوی دولت کشاورزان زیر پا له شده اند و واردات نیز کمر آنها را شکسته است. دولت باید به داد کشاورزان برسید.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، سیدحمزه امینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ظهر امروز در جشن برداشت سیب که در روستای سلمان کندی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود برگزار شد گفت: امروز بهترین، راحت ترین و سریعترین روش جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی حمایت از کشاورزی است.

 

وی اظهار داشت: امروز با تلاش کشاورزان منطقه شهرستان هشترود علاوه بر انبار تولید گندم، ظرفیت تبدیل شدن به انبار تولید سیب را هم به مدد در اختیار داشتم سد سهند را داراست اما از دولت تقاضا داریم که در بحث سیب هم خرید تضمینی در دستور کار قرار دهد.

 

امینی با گلایه از مسئولان بخش کشاورزی استان افزود: شهرستان هشترود با حجم بالای تولید سیب نیازمند سردخانه است اما در صورت مراجعه سرمایه گذاران با ممانعت مسئولان استان مواجه شده و عدم توجیه اقتصادی را بهانه می کنند.

 

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس تصریح کرد: امروز بدلیل کمبود سردخانه در منطقه بیشتر سیب های تولیدی بدلیل نبود شرایط مناسب برای نگهداری از بین می روند و مسئولان استانی باید نسبت به این دغدغه کشاورزان جوابگو باشند.

 

امینی تاکید کرد: هشترود، چاراویماق و نظرکهریزی گنج پنهان در قلب آذربایجان هستند حیف که از یادها فراموش شده و مسئولان نگاهی به آن ندارند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه تسهیلات سالهای ۹۳ تا ۹۵ مورد بخشودگی سود و جریمه قرار گرفتند و در تلاش هستیم تا برای وام های سال ۹۶ هم این بخشودگی باشد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات برای گندم منطقه تخصیص داده شده است اما هنوز در بخش نظرکهریزی نتوانسته اند جذب کنند و بانک عامل در این بخش همکاری لازم را با کشاورزان ندارد و امیدواریم در روزهای آتی این ضعف جبران شود.

 

امینی تاکید کرد: بدلیل برخی از سیاستهای غلط از سوی دولت کشاورزان زیر پا له شده اند و واردات نیز کمر آنها را شکسته است. دولت باید به داد کشاورزان برسید. آیا روستائیان ما توانائی تولید محصولات گوشتی را ندارند که دولت بدنبال واردات است؟ از کدام سرمایه گذار این بخش حایت شده تا با افزایش تولید جلوی واردات این محصولات را بگیرند؟

 

وی بیان کرد: کشاورزان منطقه دست کمک به سوی دولت دراز کرده اند و تنها راه استقلال اقتصادی کشور و پاسخ به یاوه گوئی های ترامپ همین حمایت از کشاورزان در جهت خودکفائی است.

 

امینی همچنین از کشاورزان خواست در زمینه ایجاد صنعت کشاورزی در منطقه با توجه به ظرفیت های آن تلاش کنند.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.