تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 66204

مدیرکل زندانهای استان در جلسه انجمن حمایت از زندانیان هشترود:

فعالیت ۱۰ انجمن حمایت از زندانیان با ۱۵۰۰ خانواده تحت پوشش در استان/ ۱۷۰۰ زندانی حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند/ یک هزار زندانی استان حقوق ماهانه دریافت می کنند

فعالیت ۱۰ انجمن حمایت از زندانیان با ۱۵۰۰ خانواده تحت پوشش در استان/ ۱۷۰۰ زندانی حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند/ یک هزار زندانی استان حقوق ماهانه دریافت می کنند

جمشیدی گفت: ۱۰ انجمن حمایت از زندانیان در استان فعال است که ۱۵۰۰ خانواده از زندانیان را تحت پوشش دارند که درآمد سالانه آنها صرف خانواده زندانیان می شود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، جمشیدی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از خیرین نمونه انجمن حمایت از زندانیان هشترود گفت: زندان ها نقش بسزائی در تامین امنیت جامعه دارند  و با نگهداری مجرمان اقدامات تامینی لازم برای جلوگیری از تکرار جرم را انجام می دهند.

 

وی اظهار داشت: باید در بحث آموزش زندانیان تلاش بیشتری صورت گیرد تا زمینه برای عدم بازگشت مجدد زندانیان فراهم شود و آنها سعادتمندانه به خانه های خود برگردند.

 

جمشیدی افزود: اکثر زندانهای استان فرسوده هستند اما بدلیل کمبود اعتبارات در شرایط برای بازسازی آنها فراهم نیست و زندان هشترود هم جزو آنهاست.

 

مدیرکل زندانهای استان تصریح کرد: با تلاش روحانیون مستقر در زندانهای استان تاکنون ۱۷۰۰ زندانی از یک جزء تا کل قرآن را حفظ کرده اند.

 

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای هم که با سازمانهای فنی و حرفه ای و جهادکشاورزی داشته ایم بیش از ۳۷۰۰ نفر از محکومین حبس بالای ۶ ماه مدرک معتبر بدون ذکر نام زندان دریافت می کنند تا بعد از آزادی تسهیلات خوداشتغالی نیز دریافت کنند.

 

جمشیدی اضافه کرد: بصورت میانگین یک هزار نفر از زندانیان استان در حوزه های مختلف مشغول به کار هستند و ماهانه حقوق دریافت می کنند که در صورت کمک خیرین می توانیم این میزان را نیز افزایش دهیم.

 

وی بیان کرد: ۱۰ انجمن حمایت از زندانیان در استان فعال است که ۱۵۰۰ خانواده از زندانیان را تحت پوشش دارند که درآمد سالانه آنها صرف خانواده زندانیان می شود.

 

جمشیدی خاطرنشان کرد: خانواده های زندانیان قربانیان اصلی هستند که گرفتار یک زندان با میله های فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می شوند و باید مورد توجه قرار گیرند و تا دچار آسیبهای اجتماعی نشوند.

 

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: مکان زندان هشترود مناسب نیز و باید اعتبار لازم برای ساخت آن در محل جدید اختصاص یابد.

 

اسداللهی دادستان هشترود نیز گفت: حمایت از خانواده زندانیان ضروری است و انجمن حمایت از زندانیان باید در این زمینه گام های اساسی بردارد.

 

در این مراسم از خیرین نمونه که در طول سال با انجمن حمایت از زندانیان هشترود همکاری داشتند تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.