تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 65132

اندر معضلات تاکسی های بی شمار اما به ظاهر کم در هشترود؛

از نبود کد و لوگوی شهرداری تا عدم استفاده از تابلوهای سقفی در تاکسی ها/ ناپدید شدن تاکسی ها در ساعات مشخصی از شب و روز

از نبود کد و لوگوی شهرداری تا عدم استفاده از تابلوهای سقفی در تاکسی ها/ ناپدید شدن تاکسی ها در ساعات مشخصی از شب و روز

تاکسی به عنوان عمومی‎ترین وسیله شهری وظیفه ارایه خدمات به شهروندان در راستای قانون و چهارچوب مشخص شده را بر عهده دارد و این مهم بر عهده مردمی‎ترین نهاد شهری یعنی شهرداری‎ها گذاشته شده که در شهر هشترود این رسالت سنگین از سوی نهاد مذکور به خوبی ایفا نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پیک هشترود، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی علاوه بر کاهش بار ترافیکی در خیابان‎ها، موجبات آسایش، امنیت و آسودگی خاطر را برای همگان به دنبال خواهد داشت.

 

اما داستان تاکسی و تاکسی داران در هشترود متفاوت تر از سایر شهرهاست که به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم.

 

بعد از اسقاطی کردن تاکسی های پیکان از رده ناوگان تاکسیرانی هشترود و ورود خودروهای نو پژو و سمند اکثر آنها کد، لوگو شهرداری بر روی درب تاکسی و تابلوهائی که روی سقف خودروها گذاشته می شود، ندارند که این مساله باعث چند مشکل شده است.

 

وجود کد روی تاکسی ها می تواند در زمان شکایت مردم استفاده شود و همچنین لوگوی روی درب تاکسی ها نیز می تواند نشان دهنده این باشد که این تاکسی مربوط به هشترود است.

 

همچنین نبود تابلوی چراغ دار در تاکسی ها باعث شده در زمان تاریکی هوا، تاکسی ها از سایر خودروهای شخصی قابل تشخیص نباشند.

 

مشکل دیگر تاکسی ها در هشترود عدم فعالیت مستمر آنهااست. درست است رانندگان تاکسی هم به استراحت نیاز دارند اما شما در شهری مانند هشترود اگر در ساعات ابتدائی صبح بین ۶ تا ۷، ظهر بین ساعات ۳ تا ۴ و همچنین از ساعت ۹و نیم شب به بعد نمی توانید تاکسی در سطح شهر پیدا کنید و اگر هم کار ضروری دارید یا بخواهید به جائی بروید یا باید با آژانس بروید و یا باید مسیر مورد نظر خود را پیاده سیر کنید.

 

می توان در انجا پیشنهاد داد شهرداری تعدادی از تاکسی ها را بصورت شیفت بندی در ساعات مذکور موظف کند تا در سطح شهر چرخ بزنند و مسافران را جابجا کنند تا شهروندان نیز با مشکل مواجه نشوند.

 

یکی دیگر از مشکلات تاکسی ها در هشترود به رانندگان آنها بر می گردد. تعداد تاکسی ها در هشترود زیاد است اما در سطح شهر بخوبی دیده نمی شوند و گاهی از اوقات باید بیش از ۱۵ دقیقه برای یک تاکسی در کنار خیابان منتظر باشید.

 

این مساله گذشته از اینکه تعدادی از تاکسی ها مسیرهای روستائی را برای حمل و نقل انتخاب کرده اند اما قسمتی از آن هم به رانندگان آنها بر می گردد. تعداد کثیری از رانندگان تاکسی ها از بازنشستگان محترمی هستند که صرفا برای گذران وقت در دوران بازنشستگی تاکسی خریده اند و مشاهده می شود زمان حضورشان در مسیرها نیز دلخواهی است.

 

تعدادی از دارندگان تاکسی ها نیز صرفا برای استفاده از بیمه، یک تاکسی خریده اند و استفاده چندانی هم از آنها نمی کنند. هر چند دیگر خودرو کنترل تاکسی ها مدت زمان زیادی است دیگر در سطح شهر مانند گذشته نمی چرخد تا وضعیت تاکسی های شهر را کنترل کند.

 

همانطور که در همه گزارش ها اشاره می کنیم، هدف از طرح مسائل و مشکلات شهری، خسومت با نهاد و یا اشخاص خاصی نیست فقط وظیفه خود می دانیم بازگوکننده مسائل و مشکلات شهروندان باشیم.

 

در این مورد نیز انتظار می رود شهرداری هشترود نسبت به کدگذاری و نصب تابلوهای چزاغ دارد برای شناسائی بهتر در شب، شیفت بندی برای حضور تاکسی ها در ساعات اشاره شده در این گزارش و همچنین سازماندهی دوباره تاکسی داران در جهت فعالیت مستمر آنها اقدام کند.

 

 

گزارش از مهدی اسماعیل نژاد

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.