تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر : 64982

کارشناس مذهبی در گفتگو با پیک هشترود:

بهترین خواسته‌ها برای انسان در دعای عرفه مطرح شده است/ تشریح اعمال روز عرفه

بهترین خواسته‌ها برای انسان در دعای عرفه مطرح شده است/ تشریح اعمال روز عرفه

یک کارشناس مذهبی با تأکید بر بهره برداری از دعای پر فیض عرفه، گفت: در دعای عرفه معارف فراوانی وجود دارد که با زبان دعا قابل بیان است و بهترین خواسته‌ها برای انسان در این دعا مطرح است.

حجت الاسلام یعقوب اباذری در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود، با اشاره به فرارسیدن  روز عرفه، گفت: روز عرفه از اعیاد عظیمی است که حجاج در این روز با تضرع از خداوند طلب بخشش و آمرزش می کنند.

 

وی روز عرفه و عید سعید قربان را فرصتی مناسب برای ارتباط با خدا خواند و اظهار داشت: این دعا فرصتی برای تطهیر قلب و استغفار به درگاه الهی است. اشتغال به دعا پس از نماز ظهر و عصر و نیز اجتماع مردم جهت دعا در این روز استحباب دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود افزود: دعا در روز عرفه از روزه افضل است؛ از این رو، چنانچه روزه موجب ضعف انسان از دعا شود، کراهت دارد؛ بنابراین در صورتى که روزه موجب ضعف نشود مستحب است، این نیز نشان از فضیلت دعا در این روز دارد.

وی با تأکید بر بهره برداری از دعای پر فیض عرفه، تصریح کرد: در دعای عرفه معارف فراوانی وجود دارد که با زبان دعا قابل بیان است و بهترین خواسته‌ها برای انسان در این دعا مطرح است.

این کارشناس مذهبی از دیگر اعمال مستحب روز عرفه را زیارت امام حسین(ع) دانست و ابراز داشت: خواندن دو رکعت نماز، پس از نماز عصر و قبل از شروع به دعا زیر آسمان و اعتراف به گناهان، خواندن صد رکعت نماز براى کسى که در عرفات است با حمد و توحید و ختم آن با آیه الکرسی از اعمال این روز است.

اباذری ضمن تشریح دیگر اعمال روز عرفه، تاکید کرد: غسل که افضل انجام دادن آن هنگام زوال است و صدقه دادن که پاداش مضاعفی از دیگر روزها دارد؛ از مناسک حج، وقوف به عرفات از ظهر روز نهم ذیحجه تا غروب آفتاب است.

وی روز عرفه روز عید و خاری شیطان دانست و ادامه داد: در روز عرفه خداوند بندگان خود را به عبادت و طاعت دعوت می کند و با احسان جود با بندگان خود رفتار می کند، این روز روزی است مغتنم برای طلب غفران بخشش از درگاه الهی برای بخشش گناه خود است.

 

حجت الاسلام اباذری در پایان خاطرنشان کرد: هر کس این دعا را در شب عرفه یا در شب‎هاى جمعه بخواند، خداوند گناه او را می بخشد؛ «اَللّهُمَّ یا شاهِدَ کُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوى وَ عالِمَ کُلِّ خَفِیَّهٍ وَ مُنْتَهى کُلِّ حاجَهٍ یا مُبْتَدِئاً».

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.