تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 64882

با حضور مسئولین استانی و شهرستانی صورت گرفت:

بهره برداری از ۱۰ طرح کشاورزی با هفت میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال در هشترود

بهره برداری از ۱۰ طرح کشاورزی با هفت میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال در هشترود

مدیرجهاد کشاورزی هشترود از افتتاح ۱۰ طرح کشاورزی شهرستان در هفتمین روز از هفته دولت خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این طرح ها هفت میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال آن از سوی کشاورزان و مابقی از سوی دولت تامین شده است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، اسماعیل کریمی اصل روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این طرح ها اظهار کرد: بهره برداری از هفت سامانه نوین آبیاری در ۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی با ۲ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال، کانال آبیاری عمومی ذوالبین و گنجینه کتاب به طول ۹۵۰ متر با ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال از جمله طرح های افتتاح شده در این روز است.
وی گفت: مسیر گشایی جاده دسترسی بین مزارع آبی و باغات به طول ۷۲ کیلومتر و احداث ۴٫۵ کیلومتر راه دسترسی با ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دیگر طرح های افتتاح شده کشاورزی در روز پایانی هفته دولت در این شهرستان بود.
کریمی اصل، کشاورزی را عرصه تولید و کسب و کار عنوان کرد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی هشترود به منظور فراهم کردن زمینه توسعه پایدار کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جهت تامین امنیت غذائی، رشد سرمایه گذاری و عمران و توسعه روستاها و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار با تمام توان وارد عرصه شده است.
وی، استفاده از آبیاری قطره ای و بارانی را سبب تثبیت شغل کشاورزی و برداشت محصول با بهره ‌وری بالا برشمرد و افزود: متقاضیان طرح آبیاری قطره‌ ای در هشترود از تسهیلات بلاعوض برخوردار می ‌شوند.
در آبیاری بارانی آب با فشار به وسیله پمپ وارد لوله ها شده و به وسیله آبپاش به شکل قطره های باران روی محصول پاشیده می شود و در آبیاری قطره ‌ای آب با فشار کم از روزنه یا قطره چکان خارج و به صورت قطراتی در پای بوته ریخته می ‌شود.
در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.