تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 64875

در نامه خداحافظی شهردار سابق هشترود آمده است:

شهرداری را با اوضاع مالی نامناسب تحویل گرفتم/ با وجود فضاسازیهای غیرواقعی در ۳ سال گذشته از مشکلات عبور کردیم/ از همه کسانی که به هر نحوی حقی برگردن حقیر دارند طلب بخشش دارم

شهرداری را با اوضاع مالی نامناسب تحویل گرفتم/ با وجود فضاسازیهای غیرواقعی در ۳ سال گذشته از مشکلات عبور کردیم/ از همه کسانی که به هر نحوی حقی برگردن حقیر دارند طلب بخشش دارم

اسلام عبدیلر شهردار سابق هشترود با انتشار نامه ای با اعلام خداحافظی از شهروندان طرح ها و برنامه های اجرا شده در دوران مسئولیتش را نیز تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، متن این نامه بدین شرح است:

 
بنام خدا
اللهم ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق.
هشهریان گرامی با سلام و آرزوی سلامتی و شادکامی برای فرد فرد شما عزیزان.
حال که به لطف حضرت حق و با پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر مسوولیت اینجانب نیز در شهرداری به سرانجام رسید ، وظیفه خود می‌دانم به رسم ادب ، نکاتی را به عنوان خداحافظی محضر شما گرامیان عرضه بدارم .
در گزارش عملکرد دوره مسوولیت سه ساله عرض شد ، شهرداری را در شرایطی تحویل گرفتیم که اوضاع مالی نامناسب و بدهی قابل توجهی در حد درآمد یک ساله داشت و از طرفی سالهاى ۹۴و۹۵ سالهای نامساعد مالی دولت و مردم بود که این امر در اوضاع مالی شهرداری هم تاثیر مستقم داشت و آن را حتی در تامین اعتبار برای پرداخت حقوق ماهانه کارکنان هم با مشکل جدی مواجه کرده بود!!!
با توجه به مطالبات چندین ساله طلبکاران ومراجعه  آنها برای تسویه طلب ، فشار روانی مضاعف به مدیریت شهرداری وارد می‌کرد و لازم بود با مذاکرات طولانی، از این عزیزان زمان گرفته شود که اکثرا با بزرگواری خود همراهی کردند و جا دارد از همه این عزیزان تقدیر و تشکرشود.
به لطف خدا در سه سال گذشته با وجود بی مهری ها و فضاسازیهای غیر واقعی و ناجوانمردانه بعضی ها ، اعم ازجایگاههای رسمی و رسانه ای ، از بخشی از مشکلات عبور شد و همزمان با آن برنامه ریزی و اولویت بندی برای رفع مشکلات انجام و با شعار اولویت کیفیت بر کمیت کار، اقدامات عمرانی آغاز شد که احداث و آسفالت چندین کوچه و خیابان ،اصلاح بخشی از کانالهای خیابانها برای هدایت آبهای سطحی و سیلاب ، اصلاح بخش قابل توجهی از جداول فرسوده کانالها و رفوژ خیابانهای سطح شهر ، جدولگذاری وسیع در سطح شهر ، ساماندهی آرا مستان و بازار هفتگى و درختکاری با آبیاری تحت فشار برای ایجاد پارک و تقویت سیستم جمع آوری زباله با خرید مخازن مکانیزه و تامین خودروهای حمل زباله مکانیزه و آغاز سازماندهی اساسی محل تخلیه و دفن زباله از جمله این اقدامات است و همچنان ادامه دارد که گزارش دقیق و موردی عملکردها در سایت اینترنتی و کانال خبری شهرداری اطلاع رسانی شده و موجود است.
در کنار این اقدامات ، مطالبات شهرداری از ادارات دولتی بطور جدی پیگیری شد و خوشبختانه این پیگیریها در سال جاری منتج به نتیجه گردید و در قالب اوراق تسویه خزانه در حال پرداخت است و این اوراق اسناد مالی معتبر و قبل از سررسید هم قابلیت تبدیل به پول نقد را خواهد داشت .
اقدامات دیگر از جمله :
پیگیری اخذ سند رسمی به املاک شهرداری و مذاکره با شرکت مخابرات استان و سرمایه گذار برای مشارکت در سرمایه گذاری مشترک در زمین مخابرات که شهردای هم در آن سهم دارد برای ایجاد در آمد پایدار و موارد دیگری ک در گزارش عملکرد آمده است .
امروز مفتخرم به عرض هشهریان فهیم و قدر شناس برسانم که اکنون که شهرداری را تحویل دادم ، اوضاع نسبتا آرام و پرداخت حقوق کارکنان که ماهها به تعویق می‌افتاد، تقریبا منظم شده ،امور عمرانی طبق برنامه مصوب پیش می‌رود ، بخشی ازمطالبات چندین ساله از ادارات در حال پرداخت است و بخشی از آن هم درآینده نزدیک از محل اوراق تسویه خزانه  تسویه خواهد شد که این امر در ایجاد فضای آرام برای مدیران آینده شهرداری نقش بسزایی خواهد داشت .
برنامه‌هایی که مدنظر بنده و همکارنم بود و با مذاکرات مکرر و مستمر با سرمایه‌گذاران مقدمات آن فراهم شده بود و بخشی هم از محل وصول مطالبات از ادارات قابل انجام است را به اعضای محترم شورای جدید ارایه کردم
ازجمله:
– پیگیری ایجاد فضای سبز و تفرجگاه ۹ هکتاری در زمینی که اخیرا به مالکیت رسمی شهرداری در آمد.
– پیگیری احداث مجتمع تجاری خدماتی مشتر ک باشرکت مخابرات استان که سرمایه گذار آن  مشخص و مذاکرات اجرایی آن انجام شده .
– پیگیری سرمایه گذاری در بخشی از ملک شهرداری با اخذ وام از سازمان شهرداریها که منوط به اخذ سند رسمی برای ملک شده بود که آنهم انجام شده و در صورت آمادگی شهرداری وام مورد نظر قابل پرداخت خواهد بود .
– مذاکره با مسوولا ن وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ى عملیات طرح پیرامون مسجد جامع به صورت پیمانکاری .
و در نهایت طرح انتقال ساختمان شهرداری به محل مناسب و استفاده از ملک فعلی در مرکز شهر برای  سرمایه گذاری و ایجاد در آمد پایدار برای شهرداری و… که امید است با پیگیری مجدانه عزیزان شورا و مجموعه شهرداری به سرانجام نیک منجر شود .
اینجانب در جلسه تودیع ، به عزیزان شورای اسلامی شهر عرض کردم انگیزه ای جز خدمت و آرزویی جز پیشرفت شهر و هشهریانم  نداشته و ندارم و در آینده نیز هر کاری و کمکی از دستم بر آید برای ارایه و تقدیم به مجموعه مدیریت شهری دریغ نخواهم کرد.

جا دارد از همه دلسوزان شهر که همواره در فضای حقیقی و مجازی با انتقادات سازنده ، پیشنهادات مفید و اطلاع رسانی به موقع خود،شهرداری را یاری رساندند کمال تشکر و قدر دانی را داشته باشم و برای همه این عزیزان توفیقات روز افزون مسئلت نمایم .
از همه کسانی که به هر نحوی حقی برگردن حقیر دارند طلب بخشش دارم و از عموم همشهریان گرامیم که خدمات ما در حد و شان آنها نبود پوزش می طلبم .
والسلام
ارادتمند همه همشهریان
عبدیلر  ششم شهریور سال۱۳۹۶

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.