تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۰۴
کد خبر : 64329

برداشت کلزا در ۳۵ هکتار از اراضی هشترود آغاز شد

برداشت کلزا در ۳۵ هکتار از اراضی هشترود آغاز شد

مسئول پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برداشت محصول کلزا در ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی هشترود خبر داد و گفت: امسال بیش از شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت کلزا رفته است.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، اسمعیل کهندل کرگری روز چهارشنبه در آیین برداشت کلزا در روستای آسایش بخش نظرکهریزی هشترود افزود: متاسفانه به علت سرمازدگی بیش از ۴۵ تا ۵۰ درصد اراضی زیرکشت کلزای استان از بین رفت و پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم از قبیل تهیه بذر و کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت اندیشیده شده گفت: اراضی شهرستان های هشترود، سراب و ورزقان مستعد کشت کلزا هستند و با توجه به خرید تضمینی کلزا از قرار کیلویی ۲۷ هزار و ۸۳۰ ریال از سوی دولت، کشت این محصول مقرون به صرفه است.
کهندل افزود: بخشی از طلب کشاورزان کلزاکار استان نیز دیروز پرداخت شد و تاکنون بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.
اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز گفت: کلزا برای اولین بار در ۳۵ هکتار از اراضی هشترود کاشته شده بود که پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ تن محصول برداشت شود.
وی گفت: کلزا نیاز آبی کمی دارد از این رو در تناوب با گندم کاشته می شود و پیش بینی می شود امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان هشترود به زیر کشت کلزا برود.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.