تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 64217

به این دلایل زیر بغل هایتان را سم زدایی کنید+ روش تهیه سم زداهای خانگی

به این دلایل زیر بغل هایتان را سم زدایی کنید+ روش تهیه سم زداهای خانگی

زیر بغل پر از غده هایی است که ترکیبات محصولات مورد استفاده خانم ها را جذب می کنند. این مسئله ممکن است منجر به مشکلات سرطانی شود. یکی از کارهایی که برای پیشگیری از سرطان سینه می توان انجام داد، سم زدایی از زیر بغل هاست.

به گزارش  پیک هشترود به نقل از تبیان ، در خصوص سرطان مانند تمام بیماری های دیگر همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای تمام خانم ها لازم است که به طور مرتب چکاپ شوند و مجموعه ای از کارهایی که برای پیشگیری از سرطان سینه هست را در نظر داشته باشند.

زیر بغل پر از غده هایی است که ترکیبات محصولات مورد استفاده خانم ها را جذب می کنند. این مسئله ممکن است منجر به مشکلات سرطان زا شود. یکی از کارهایی که برای پیشگیری از سرطان سینه می توان انجام داد، سم زدایی از زیر بغل هاست. در ادامه در خصوص این ترکیبات سرطان زا و روش های دفع آنها توضیح می دهیم.

نتایج پژوهش ها چه می گوید؟

محققان روی ۱۷ بیمار مبتلا به سرطان سینه که ماستکتومی یا پستان برداری کرده بودند، بررسی هایی را انجام دادند. نتایج این بررسی ها در  Journal of Inorganic Biochemistry به چاپ رسیده است و نتایج هشدار دهنده ای دارد.

محققان مشاهده کردند در بافت پستانی خارج شده خانم هایی که از محصولات ضدتعریق استفاده کرده اند رسوب آلومینیوم وجود دارد. بررسی ها نشان داد که تجمع آلومینیوم در بافت های نزدیک به زیربغل ها بیش از سینه ها است. چنین مسئله ای ناشی از استفاده ترکیباتی مانند دئودورانت ها است که حاوی آلومینیوم هستند.

محققان استفاده زیاد و افراطی از دئودورانت های حاوی آلومینیوم را برای سلامت خانم ها مضر می دانند و آن را عاملی برای ابتلا به سرطان سینه می شمارند. بهترین کار این است که از محصولات طبیعی مانند جوش شیرین برای مقابله با تعریق زیاد و بوی بد عرق استفاده شود. از طرف دیگر بهتر است به فکر سم زدایی زیر بغل از بقایای آلومینیوم باشید.

اثرات آلومینیوم روی پوست

آلومینیوم در بدن ما مانند نوروتوکسین یا سم عمل می کند. تا کنون ارتباط آن با بیماری های زیادی مانند آلزایمر به اثبات رسیده است. محققان مشاهده کرده اند که در جوامع غربی نمک آلومینیوم موجود در دئودورانت ها با ابتلا به سرطان سینه در ارتباط است. بقایای آلومینیوم وارد بافت پستانی می شود.

علاوه براین دئودورانت ها حاوی یک ترکیب مضر دیگر به نام تری کلوزان هستند. نتایج پژوهشی که درChemical Research in Toxicology  به چاپ رسیده است نشان می دهد که این ترکیب شیمیایی می تواند باعث رشد سلول های سرطان زا شود. بنابراین لازم است که از آن دور باشید.

پیشگیری از سرطان سینه با سم زدایی از زیر بغل ها

سم زدایی از زیر بغل ها امری حیاتی به نظر می رسد، چون به این ترتیب می تواند از تجمع سموم از طریق مجاری مختلف و ورود آنها به جریان خون و پوست جلوگیری کند. بهترین روش برای دفع سموم از بدن، تعریق است.

تعریق برای سلامت سیستم ایمنی و برای پیشگیری از بیماری های مربوط به تجمع چربی ها مفید است. هیچ چیز مانند حمام و ورزش عرق تان را در نمی آورد. اما در عین حال می توانید با یک محصول کاملا طبیعی و خانگی نیز به سم زدایی زیر بغل ها کمک کنید.

محصول سم زدای خانگی برای زیر بغل ها

مواد لازم

سرکه سیب ارگانیک                    ۱ قاشق (۱۰ میلی لیتر)

عصاره روغنی رزماری                ۳ قطره

عصاره روغنی گشنیز                   ۵ قطره

خاک بنتونیت یا گل سر شوی    ۱ قاشق (۱۰ میلی گرم)

روش تهیه

سرکه سیب و گل سرشوی را با هم مخلوط کنید. حتما از لوازم چوبی برای هم زدن ترکیب استفاده کنید چون فلز باعث از بین رفتن خاصیت خاک بنتونیت می شود. در نهایت عصاره های روغنی را اضافه کرده و هم بزنید تا مانند کرم شود.

روش استفاده

یک لایه نازک از این ترکیب را زیر بغل بزنید و چند دقیقه صبر کنید. بعد از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه منطقه را شستشو دهید. این کار را هر روز تکرار کنید.

همچنین توصیه می شود در کنار این کار آب زیادی نیز بنوشید، چون بدن برای دفع تمام سموم به آب نیاز دارد. باید بدانید که بهترین روش برای پیشگیری از تجمع سموم، اجتناب از استفاده زیاد از محصولات شیمیایی است. بهتر است برای مقابله با بوی بدن از محصولات طبیعی استفاده کنید.

یک دئودورانت طبیعی

برای این کار می توانید در منزل یک دئودورانت طبیعی تهیه کنید.

مواد لازم

جوش شیرین            ۱ قاشق (۱۰ گرم)

روغن نارگیل           ۱ قاشق و نیم (۱۵ گرم)

روش تهیه و استفاده

این دو ماده را با هم ترکیب کنید و یک لایه نازک از آن را زیر بغل ها بزنید. این دئودورانت چسبنده نیست و دئودورانت طبیعی محسوب می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.