تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲:۵۱
کد خبر : 642

هاشم شعفی: امنیت پایدار در گرو نقش آفرینی مردم است/با سیستم پایش تصویری شهر را رصد می کنیم

هاشم شعفی: امنیت پایدار در گرو نقش آفرینی مردم است/با سیستم پایش تصویری شهر را رصد می کنیم

پیک هشترود: فرمانده نیروی انتظامی هشترود گفت: مردم کشور ما سهم بسزائی در امنیت دارند و هرجا مردم در مسئله امنیت نقش پیدا کنند امنیت پایدار خواهد بود وگرنه با وجود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نمی توان کاری کرد.

به گزارش پیک هشترود، سرهنگ هاشم شعفی روز چهارشنبه (۱۶مهر) در همایش پلیس، امنیت و اصناف که بمناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف هشترود برگزار شد با تبریک این هفته به تمام تلاشگران عرصه امنیت کشور گفت: این هفته فرصتی مناسب برای ارتباط مستقیم با مردم است تا بتوانیم با همکاری همدیگر مشکلات را حل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی هشترود افزوذ: مردم کشور شایسته خدمت هستند و همه ما نیز سرباز و خدمتگزار آنها هستیم. این مردم همواره در صحنه هستند و هرچه برای این مردم خدمت کنیم کم است. ما باید قدردان این اتحاد و دینمداری ملت باشیم.

وی اظهار کرد: مردم کشور ما سهم بسزائی در امنیت دارند و هرجا مردم در مسئله امنیت نقش پیدا کنند امنیت پایدار خواهد بود وگرنه با وجود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نمی توان کاری کرد. اقدامات انجام یافته در شهرستان نیز در سایه همکاری و مشارکت مردم است

شعفی تاکید کرد: شعار هفته نیروی انتظامی امسال “پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار” است و منظور از تلاش جهادی یعنی تلاش در راه رضای خدا، کارآمدی یعنی حرفه ای گری است و برای اینکه بتوان بی نظمی ها را کنترل کرد باید مقتدر باشد.

فرمانده نیروی انتظامی هشترود در مورد عملکرد ۶ ماهه اول سال ۹۳ نیز گفت: در مورد جرایم خشن مانند قتل کاهش چشمگیری داشته ایم و در خصوص جرایمی مانند سرقت نیز می توان گفت در این مدت سرقت مهمی اتفاق نیفتاده ولی سرقت های خرد نیز تا ۷۵ درصد کشف شده است. در کل وقوع سرقت نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی در مورد جرایم موادمخدر نیز ادامه داد: در این حوزه نسبت به سال قبل افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات داشته ایم. نزدیک به ۲۱ نفر توزیع کننده دستگیر شده و ۴۵ نفر معتاد نیز تحویل کمپ های ترک اعتیاد شده اند. در این حوزه نیز تعداد نیرویهای خود و تجهیزات آنها را نیز افزایش داده ایم تا بتوانیم کنترل ها را تشدید کنیم.

سرهنگ هاشم شعفی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال در مورد برخورد با جرایم اخلاقی و مزاحمین خیابانی ۴۰ درصد افزایش داشته ایم. با حضور پلیس با لباس شخصی به صورت نامحسوس نیز محوطه مدارس را نیز ایمن سازی کرده ایم. مشاورانی را نیز جهت آگاه سازی داشن آموزان به مدارس اعزام می کنیم.

وی ادامه داد: سیستم پایش تصویری موجود در نقاط مختلف شهر نیز به نیروی انتظامی وصل شده و ۲۴ ساعته مناطق شهر را رصد می کنیم. و در آینده تعداد این دوربین ها را نیز افزایش خواهیم داد.

فرمانده نیروی انتظامی هشترود تصریح کرد: امسال ۳۰ نفر پلیس افتخاری جذب کرده ایم و همواره سعی ما نیز بر استفاده از نیروهای بومی است.

شعفی گفت: محورهای مواصلاتی شهرستان محل تردد قاچاق است و ما مجبوریم چاده ها را نیز کنترل کنیم. در زمینه کالای قاچاق نیز کشفیات خوبی داشته ایم و حدودا ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است. همچنین با عاملین پخش مشروبات الکلی، ماهواره و سی دی های غیرمجاز نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در آینده برنامه دریم تا بتوانیم صدور گواهینامه موتورسیکلت را نیز در شهرستان داشته باشیم. در حوزه راهنمائی و رانندگی هم تعداد کارشناسان تصادف را افزایش داده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان هشدار داد: اصناف در خصوص جعل مدارکی مانند چک، کلاهبرداری و فروش مال غیر آگاه باشند و مردم نیز در خصوص قولهائی مانند صدور کارت پایان خدمت، جرائم اینترنتی هوشیار بوده و پلیس را در جریان بگذارند.

وی از اصناف خواست به زمان باز و بستن واحد صنفی خود طبق توافقات صورت گرفته پایبند باشند تا مشکلاتی پیش نیاید.

 

پایان پیام/م.ا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.