تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 6404

صومی خبر داد؛

کاهش ۴۸درصدی سزارین در استان آذربایجان شرقی

کاهش ۴۸درصدی سزارین در استان آذربایجان شرقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز کاهش ۴۸ درصدی سزارین در استان آذربایجان شرقی در سال جاری را خبر داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، دکتر محمد حسین صومی در جمع خبرنگاران با اشاره به هزینه های زایمان طبیعی توسط دولت اظهارکرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان سزارین از ۵۶ درصد در سال ۹۲ به ۴۸ درصد در سال جاری رسیده که موفقیت بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود.

وی ادامه داد: قبل از اجرای این طرح ۴۰ درصد روستاهای استان از وجود پزشک محروم بودند که با اجرای آن یک هزار خانه بهداشت و ۴۰۰ مرکز بهداشت و درمانی استان محیا شد

وی افزود: فقط در شش روستا با کمبود پزشک مواجه هستیم که آن هم به زودی برطرف می شود.

صومی اذعان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته ۷۳ درصد مردم از ارائه خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی راضی هستند و برای کسب رضایت ۱۰۰ درصدی به دنبال ارتقا کیفیت فرایندهای ارایه خدمات شاهدهستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص نظارت بر عملکرد بیمارستان های استان افزود: تمام بیمارستان ها اعم از خصوصی و دولتی تحت نظارت این دانشگاه هستند و مردم می توانند هرگونه نارضایتی خود را از عملکرد پزشکان و مراکز درمانی را به سامانه ۱۶۹۰ اعلام کنند.

وی همچنین با اشاره به کمبود فضای اوژانسی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز گفت: برای ارایه خدمات بهتر فضای اوژانس این مرکز تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

صومی اظهارکرد: هر گونه مطالبه از سوی افراد باید به صورت قانونی باشد و ما معتقد هستیم اگر پرستار ها از وضعیت دریافتی های خود ناراضی هستند باید مطالبه خود را در چهار چوب های قانونی مطرح کنند.

وی اعلام کرد: اجرای طرح تحول سلامت در مجموع به هیچ عنوان به ضرر پرستار نیست و در بررسی کلی می توان دید که دریافتی های پرستارها افزایش نیز یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.