تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 64013

جیمز ماتیس: تغییر نظام ایران الزامیست!

جیمز ماتیس: تغییر نظام ایران الزامیست!

«جیمز ماتیس» در ادعایی تازه برقراری روابط اساساً مثبت میان واشنگتن- تهران را منوط به «تغییر نظام در ایران» دانست!

به گزارش پیک هشترود به نقل از  افکارنیوز، وزیر دفاع آمریکا در ادعایی تازه، تغییر نظام در ایران را برای برقراری روابط مثبت میان واشنگتن- تهران ضروری خواند!

وی در مصاحبه ای نادر و ویژه با یک دانش آموزدبیرستانی به نام «تدی فیشر» مدعی شد که به دلیل فقدان «دموکراسی در ایران!» برقراری هرگونه رابطه نزدیک با تهران کاری بس دشوار خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود مدعی شد که در زمان ریاست وی بر مرکز فرماندهی آمریکا، نظام ایران «بزرگترین مشکل» فراروی او بود. این ژنرال ارتش آمریکا ادعا کرد که «نفوذ خطرناک ایران!» به حفظ بشار اسد بر مسند قدرت در سوریه کمک کرده و با ارسال موشکهای بالستیک برای مبارزان حوثی در یمن به تشدید مناقشه در این کشور دامن زده است.

وزیر دفاع آمریکا بدون اشاره به سیاست های مخرب کشورش در منطقه، در ادامه مدعی شد: «ایران مسلماً دارای بیشترین نفوذ بی ثبات کننده در منطقه خاورمیانه است». وی در ادامه ادعا کرد که ایران بجای آنکه در پی منافع مردم خود باشد، بیشتر شبیه یک «جنبش انقلابی» عمل می کند.

وزیر دفاع آمریکا جنگ را «پدیده ای بنیادین و قابل پیش بینی خواند که در ترکیب با تمام فن آوریهای جدید و شیوه تفکر جامعه به نتیجه ای غیرقابل اندازه گیری دست می یابد که به پیروزی یا شکست خواهد انجامید».

جیمز ماتیس پیش بینی کرد که فضا و اینترنت عرصه جنگهای آینده بشر خواهد بود.

وی در مصاحبه خود با این نوجوان خبرنگار گفت که آمریکا نباید به سمت انزواگرایی حرکت کند. وزیر دفاع آمریکا بر خواست ترامپ برای افزایش مشارکت اعضای ناتو در حوزه دفاع دسته جمعی تأکید کرد.

ماتیس در اینباره گفت: «عضوی از یک کشور یا یک اتحاد بودن تاحدودی مثل رفتن به بانک است. اگر شما می خواهید چیزی بدست آورید، باید چیزی به اشتراک بگذارید و من فکر می کنم که این واقعاً لازم است».

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.