تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر : 63856

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود خبر داد؛

برگزاری روز مزرعه در جهت انتقال سریع یافته های علمی به کشاورزان روز مزرعه در روستای خورشید بخش نظرکهریزی

برگزاری روز مزرعه در جهت انتقال سریع یافته های علمی به کشاورزان روز مزرعه در روستای خورشید بخش نظرکهریزی

مهندس کریمی اصل گفت: روز مزرعه در روستای خورشید بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود با حضور محققینی از موسسه تحقیقات دیم کشور، کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان، مدیریت و کارشناسان جهادکشاورزی هشترود و تعداد کثیری از کشاورزان منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، مهندس اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود هدف از برگزاری روز مزرعه را انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی و علمی مرتبط با محصول توسط کارشناسان و محققان برای کشاورزان دانست.

 

 

وی با بیان اینکه در روز مزرعه انتقال یافته های علمی با سرعت بیشتری در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و کشاورزان با نحوه کاشت ، داشت و برداشت محصول مرتبط بیشتر آشنا می شوند افزود: در این راستا کشاورزان با استفاده از یافته های علمی می توانند محصولات خود را مدیریت و محصول تولیدی را متناسب با شرایط اقلیم منطقه کشت کنند .

 

 

کریمی اصل با بیان اینکه در این روز کشاورزان ضمن بازدید از مزرعه کلزا با نوع بذر مصرفی بنام دانوب آشنا شدند افزود: با مصرف میزان ۴ – ۵ کیلوگرم درهکتار مقدار تولیدی این رقم ۳ الی ۵ تن در هکتار می باشد که به لحاظ خرید تضمینی با قیمت مصوب ۲۸۷۳۰ ریال خریداری خواهد شد و کشاورزان نیز در این خصوص نگران فروش کلزا نباشند.

 

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.