تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 63818

وقتی از ورود تا خروج فقط پای پول در میان است؛

اخذ هزینه ورود به حیاط؛ ابتکاری دیگر در بیمارستان هشترود/ روانِ پریشان بیماران را پریشان تر نکنیم

اخذ هزینه ورود به حیاط؛ ابتکاری دیگر در بیمارستان هشترود/ روانِ پریشان بیماران را پریشان تر نکنیم

اصلاً باید پدر مریض را از همان ورودی بیمارستان درآورد و اشک اورا جاری ساخت، باید حساب کار دستش بیاید که بدون پول خُرد وارد این بیمارستان نشود و باید یاد بگیرد که پیشگیری بهتر از درمان است، چرا که اگر به دارو و درمان نیاز پیدا کرد باید از همان استقبال ورودی تا بدرقه ی خروجی پول پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پیک هشترود، شهرستان هشترود مشکل و معضل کم نداشته و ندارد که این روزها گلایه های مردم از اخذ هزینه ورود به حیاط بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان نیز به همراه داشته است.

 

میثم از مراجعان به بیمارستان بود که با راسال متنی به تحریریه پیک هشترود ناراحتی خود را از این معضل اینگونه بیان کرده است: بدینوسیله ما اهالی شهرستان هشترود خواهان قدردانی از زحمات مسئولان بیمارستان امام حسین (ع) هشترود می باشیم که طی چند روز توانستند با ایجاد پارکینگ داخل محوطه واخذ مبلغ هزار تومان برای هر ماشین، توانستند درامدزایی خوبی برای بیمارستان و برخی افراد داشته باشند. آن هم با فهم بر این مسئله که ۸۰ درصد مراجعین آنجا از قشر بی بضاعت شهرستان بوده و بخاطر تفاوت هزینه سه چهار هزار تومانی با بیرون مجبور به مراجعه به ان محل می باشند.

مجید نیز با ارسال متنی اینگونه گلایه خود را بان کرده است: من امروز همراه یکی از بستگان که حال زیاد مساعدی نداشت به بیمارستان  امام حسین (ع) مراجعه کردم،ولی  در ورودی بیمارستان جلوی ماشین را گرفتند و گفتند که باید هزینه پارکینگ رو  اول بدهید و بعد وارد بیمارستان بشوید،آخه کجای دنیا اینجوری هزینه پارکینگ می گیرند، بیمار  حال خوشی نداره و اونوقت مسئولین پارکینگ میگن اول پول بده  تا بعد بتونی با ماشین بیمارت رو به اورژانس برسونی، بابا لطفا به مسئولین بیمارستان گوشزد کنید اجازه بدن ماشین ها بیمارانشون رو خالی کنند بعد اگه خواستند پارک کنند بیان و هزینه پارکینگ رو بگیرن، حالا بماند که مبلغ پارکینگ خودش غیر منطقیه. لطفا این پیام رو به گوش مسئولین مربوطه برسونید.ممنون از شما

 

 

اصلاً باید پدر مریض را از همان ورودی بیمارستان درآورد و اشک اورا جاری ساخت، باید حساب کار دستش بیاید که بدون پول خُرد وارد این بیمارستان نشود و باید یاد بگیرد که پیشگیری بهتر از درمان است، چرا که اگر به دارو و درمان نیاز پیدا کرد باید از همان استقبال ورودی تا بدرقه ی خروجی پول پرداخت کند.

 

 

مساله اخذ هزینه ورودی برای بیمارستان هشترود از ۲ جنبه قابل بحث است. اولین مورد این است که اخذ هزینه ورودی برای جاهائی است که پارکینگ اختصاصی دارند. اگر بیمارستان هشترود دارای یک پارکینگ مجزا در کنار ساختمان فعلی باشد که می توان هزینه اخذ ورودی را منطقی دانست اما اخذ هزینه ورودی برای حیاط بیمارستان منطقی نیست و همانطوری که در گلایه های مردیم هم اشاره شد اکثر مردم بدلیل کم بودن هزینه ها برای درمان به بیمارستان مراجعه می کنند و این یعنی هزینه اضافی درمان برای مردم تراشیدن است.

 

 

مورد دوم این است که مسئولان بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان هشترود مدعی هستند علت اعمال این قانون در جهت عدم ورود خودرو به حیاط بیمارستان و شلوغ نشدن محوطه اورژانس است که آین مورد را نیز می شد با ایجاد یک مانع در قسمت ورودی محوطه اورژانس و قراردادن یک نیروی انتظامات حل کرد تا آمبولانسها براحتی حرکت کنند. اما با روش اخذ هزینه، خودروها به ناچار به خاطر بیماران خود نیز هزینه ورودی را خواهند داد و باز هم شلوغی در حیاط بیمارستان خواهد بود.

 

هرچند می شد با نصب یک بنر در درب ورودی بیمارستان که ورود خودرهای شخصی به داخل بیمارستان ممنوع است و بستن درب و قراردادن یک نیروی انتظامات در آن قسمت نیز از ورد خودروها به داخل جلوگیری کرد.

 

 

به هرحال، هنوز فرصت باقی است هرچند نحوه واگذاری و عدم انتشار آگهی واگذاری به بخش خصوصی در این مورد نیز قابل بحث است اما مدیران بیمارستان هرچه سریعتر می توانند با مدیریت این مورد در رفع شائبه های درآمدزائی برای بیمارستان و کاهش بار مالی از دوش خانواده های بیماران قدم بردارند یا باید فاتحه بیمارانی که وضعیت اورژانسی دارند و پول همراه آنها نیست تا هزینه را بپردازند را بخوانیم.

 

آیا بودجه طرح تحول سلامت کم شده  یا اشتغال زایی شده است!
هرچند برخی ها شاید از پیک هشترود خرده بگیرند که این هزار تومان، صدقه سری یک مریض هم نیست حالا چه می شود بیماری که این همه خرج بیمارستان و بیماریش می کند یک هزارتومانی هم حق پارک بدهد؟!! چرا این همه مته بر خشخاش می گذارید ، شما هم مانند سایر مردم بی تفاوت از کنار این قضیه بگذرید.
اما طبق رسالت خبرنگاری باید حقایق را گفت و بقول برره ای ها چون پول زور است، روان پریشان مراجعین را پریشان تر می کند، کسی که به بیمارستان مراجعه می کند به اندازه ی کافی خاطری مشوش دارد لزومی ندارد که در بدو ورود خاطر وی مشوش تر شود.

گزارش از مهدی اسمعیل نژاد

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.