تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 63764

برای سلامت استخوان های خود این “میوه “را بخورید

برای سلامت استخوان های خود این “میوه “را بخورید

خواص زردآلو برای سلامتی شامل توانایی آن برای درمان سوء هاضمه، یبوست، گوش درد، تب، بیماری‌های پوستی، سرطان و کم خونی است. روغن زردآلو برای درمان عضلات بیمار و زخم‌ها مفید خواهد بود

به گزارش پیک هشترود به نقل از مجله سلامت ، خواص زردآلو برای سلامتی شامل توانایی آن برای درمان سوء هاضمه، یبوست، گوش درد، تب، بیماری‌های پوستی، سرطان و کم خونی است. روغن زردآلو برای درمان عضلات بیمار و زخم‌ها مفید خواهد بود. همچنین بیشتر متخصصان بر این باورند که زردآلو برای مراقبت از پوست به خصوص برای زنان بسیار موثر است. به همین خاطر است که این ماده در ساخت لوازم آرایشی و مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، زردآلو می‌تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد، سطح کلسترول خون را کاهش دهد، از کاهش بینایی جلوگیری کند، به کاهش وزن کمک نماید، شرایط و بیماری‌های تنفسی را درمان کند، به تقویت استخوان‌ها کمک کند و تعادل الکترولیت‌ها در بدن را حفظ نماید.

شما می‌توانید زردآلو را به صورت خام میل کنید یا آن را خشک نمایید. همچنین این میوه خوشمزه در تهیه مربا، آب میوه و ژله مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان روغن زردآلو را نیز استخراج کرد. این روغن مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد. نام علمی زردآلو از زبان ارمنی گرفته شده است. به همین خاطر بیشتر دانشمندان بر این باورند که منشا پیدایش زردآلو از این کشور است. با اینحال زردآلو در کشورهایی همچون یونان و رم باستان نیز یافت می‌شد و بیشتر متخصصان ادعا می‌کنند که اولین کشت این میوه خوشمزه حدود ۳۰۰۰ سال قبل در هند رخ داده است. اینکه منشا پیدایش زردآلو کدام کشور است زیاد مهم نیست. تاثیری که این میوه بر روی سلامت بدن دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید مدنظر قرار گیرد.زردآلو شبیه هلو یا آلو است.

این میوه‌ها دارای پوست خارجی نرم و خوشمزه ای هستند. در وسط زردآلو هسته ای قرار دارد که به هنگام خوردن آن باید مراقب دندان‌های خود باشید. این هسته بسیار سفت و محکم است. معمولا زردآلو به رنگ زرد و نارنجی است که رنگ قرمزی بر روی یک طرف آن وجود دارد. می‌توان این میوه را به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. به خاطر مواد تشکیل دهنده منحصر به فرد، مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی این میوه خوشمزه سال‌هاست که در میان افراد محبوب است. در ادامه برخی از مزایای زردآلو برای سلامتی بدن را بیان خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

ارزش تغذیه‌ای زردآلو:

مزایای زردآلو برای سلامتی بدن، به خاطر محتوای ارزشمند آن همچون ویتامین‌های A، C، K ، E و نیاسین است. مواد دیگری همچون پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر در زردآلو یافت می‌شود. همچنین این میوه خوشمزه سرشار از فیبر غذایی است که می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

خواص زردآلو برای سلامتی بدن:

همانطور که قبلا نیز گفتیم زردآلو خواص زیادی دارد. در ادامه برخی از مزایای زردآلو را با هم مرور می‌کنیم:

یبوست:

زردآلو سرشار از فیبر است. بنابراین می‌تواند اجابت مزاج را بهبود ببخشد. اغلب توصیه می‌شود بیمارانی که به طور مکرر از یبوست رنج می برند از این میوه استفاده کنند زیرا خاصیت ملین دارد. فیبر به اجابت مزاج کمک می‌کند. در چنین شرایطی انتقال مواد قابل دفع از بدن به سمت روده‌ها راحت تر می‌شود و به سادگی از بدن خارج می‌گردد. فیبر به تولید شیره معده کمک می‌کند و همین امر جذب مواد مغذی را ساده تر خواهد کرد. در چنین شرایطی غذا به راحتی شکسته می‌شود تا هضم آن راحت تر گردد. علاوه بر این، فیبر می‌تواند حرکات دستگاه گوارش را تحریک کند و این حرکات باعث می‌شود اجابت مزاج بهتر شود.

سلامت استخوان‌ها:

زردآلو دارای مواد معدنی ارزشمند ومهمی است که برای سلامت و رشد استخوان‌ها ضروری است. موادی همچون کلسیم، فسفر، منگنز، آهن و مس نقش بسیار مهمی در ایجاد استخوان و حفظ سلامت آن بازی می‌کنند. بنابراین، خوردن زرد آلو شما را مطمئن می‌سازد که استخوان‌های سالمی دارید و از بروز شرایط مرتبط با پیری همچون پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

سلامت قلب:

زردآلو بهترین روش برای محافظت از قلب و جلوگیری از بروز بیماری های مختلفی همچون حملات قلبی، سکته و تصلب شرایین است. مقادیر بالای ویتامین C در زردآلو و نیز وجود پتاسیم و فیبر غذایی می‌تواند به سلامت سیستم قلبی-عروقی کمک کند. ویتامین C قلب را از وجود رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. پتاسیم نیز می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد. وجود فیبر غذایی در زردآلو باعث می‌شود کلسترول اضافی بر روی دیواره‌های رگ‌های خونی تجمع نکنند. تمامی این موارد به همراه یکدیگر باعث سلامت قلب و بهبود شرایط آن می‌شوند.

گوش درد:

زردآلو برای گوش درد بسیار عالی است. اگرچه مکانیسم این عمل هنوز مشخص نشده است اما تجربه نشان می‌دهد که استفاده از زردآلو برای گوش درد مفید خواهد بود. ریختن چندقطره از آن در گوش می‌تواند یک درمان سریع برای دردهای ناشی از عفونت باشد. دانشمندان بر این باورند که مواد آنتی اکسیدانی موجود در زردآلو می‌تواند چنین نتایجی داشته باشد.

تب:

آب زردآلو معمولا برای بیمارانی توصیه می‌شود که از تب رنج می‌برند. این ماده ویتامین‌ها، مواد معدنی، کالری‌ها و آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. همچنین این میوه خوشمزه قادر است سموم را از اندام‌های مختلف بدن دفع نماید. برخی از افراد از زردآلوی بخار دیده برای کاهش تب استفاده می‌کنند. در این روش، زردالو به عنوان یک ماده ضدالتهاب و تسکین دهنده عمل می‌کند و می‌تواند بر روی سطح دمای بدن تاثیر بگذارد. علاوه بر این، زردآلو می‌تواند التهاب موجود در سایر بخش‌های بدن را کاهش دهد.

اختلالات پوستی:

زرد آلو برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. این ماده می‌تواند به سرعت جذب پوست شود و بعد از اعمال آن، پوست چرب نخواهد بود. زردالو تنها برای نرمی و درخشندگی پوست مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این میوه در درمان بیماری های مختلف پوستی همچون اگزما و خارش نیز موثر است. این موضوع به خاطر وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی است که در زردآلو یافت می‌شود. این میوه نه تنها مقدار قابل توجهی ویتامین A دارد( می‌تواند ۶۰ درصد از نیاز بدن به این ویتامین را رفع کند) که به داشتن پوستی سالم تر کمک می‌کند بلکه حاوی انتی اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر رادیکال‌های ازاد محافظت می‌کند. همانطور که می‌دانید رادیکال‌های ازاد به از بین رفتن پوست و ایجاد نشانه‌های پیری در صورت کمک می کنند.

سرطان:

دانه زردآلو به درمان سرطان کمک می‌کند. به خاطر وجود کاروتنوئیدها و از سوی دیگر ترکیبات آنتی اکسیدان‌هایی که در زردآلو یافت می‌شود، این میوه می‌تواند به محافظت از بدن در برابر آنتی اکسیدان‌ها کمک کند. همانطور که می‌دانید رادیکال‌های ازاد محصول فرعی و خطرناک متابولیسم سلولی هستند و باعث می‌شوند سلول‌های سالم DNA خود را تغییر دهند و به سلول‌های سرطانی تبدیل شوند. آنتی اکسیدان‌ها می توانند این مواد خطرناک را خنثی کنند. در چنین شرایطی می توان مطمئن بود که بدن دچار بیماری هایی همچون سرطان، بیماری قلبی و آلزایمر نمی‌شود. زردآلو می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

هشدارهایی در مورد مصرف زردآلو:

خطری در مورد مصرف این میوه گزارش نشده است. البته برخی از افراد ممکن است به مواد موجود در آن الرژی داشته باشند. به همین خاطر، نگرانی‌هایی در مورد میوه خشک شده وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. سولفیت یکی از موادی است که در بیشتر میوه‌های خشک شده یافت می‌شود و ماده خوبی محسوب نمی‌شود. سولفیت می‌تواند بر روی اسم تاثیر بگذارد و حملات اسم را تحریک نماید. بنابراین، اگر به دنبال درمان طبیعی اسم هستید بهتر است از زردآلوی طبیعی استفاده کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.