تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۵۸
کد خبر : 6369

اهمال در خصوص قاچاق کالا بیشترین آسیب را به اقتصاد داخلی وارد می کند

اهمال در خصوص قاچاق کالا بیشترین آسیب را به اقتصاد داخلی وارد می کند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات قاچاق کالا بر اقتصاد داخلی، گفت: برای حفظ اشتغال موجود، البته اشتغال پویا نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالا هستیم.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، اسماعیل جبارزاده روز دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهارکرد: اهمال در خصوص قاچاق کالا موجب احساس امنیت بیشتر قاچاقچیان شده و بیشترین آسیب را به اقتصاد داخلی وارد می کند.

وی بر ناامن کردن شرایط برای کسانی که به فکر قاچاق هستند تاکید کرد و افزود: هیچ قاچاقچی نباید به راحتی کالای خود را به فروش برساند.

جبارزاده گفت: درکنار ترویج فرهنگی جامعه برای تولید داخی، تولید کننده داخلی هم با افزایش کیفیت تولید باید توان خود را برای رفابت با کالای وارداتی افزایش داده و خود را برای ورود به اقتصاد آزاد آماده کند.

وی گفت: درکنار امور سلبی باید از واردات قانونی کالاهای مورد نیاز جامعه حمایت کرده و تسهیلات لازم به تجار داده شود.

جبارزاده افزود: با قانونمند کردن واردات کالاهایی که در حال حاضر درکشور تولید نمی شود از قاچاق کاسته می شود .

وی با توجه به نقش منطقه آزاد ارس در ورود کالای قاچاق به استان بر ساماندهی واردات کالا از این منطقه تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم دولت مبازره با قاچاق کالا و ارز است، اظهارکرد: تعامل دستگاه های اجرایی استان رمز موفقیت در این امر است.

سعید شبستری معاون سیاسی استاندار هم بررسی علت قاچاق برخی کالاها و ناتوانی رقابت تولیدات داخلی را ضروری دانست و گفت: افزایش کیفیت تولیدات داخلی موجب کاهش تمایل مصرف کننده ها نسبت به استفاده از کالای قاچاق خواهد شد.

اسماعیل چمنی دبیر کمیسیون هم با ارائه گزارشی از پرونده های تشکیل شده در خصوص قاچاق گفت: در شش ماهه سال جاری برای ۱۶۲ فقره پرونده ارسال شده به تعزیرات حکومتی استان ۱۰ میلیارد ریال جریمه وصول شده است.

دراین نشست هر یک از روسای کارگروه های کمیسیون گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در حوزه مسوولیت خود ارائه دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.