تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر : 63578

این “میوه” ضامن سلامتی است

این “میوه” ضامن سلامتی است

یک فنجان آناناس بیش از ۱۰۰ درصد مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C انسان را تامین می کند. این ماده مغذی سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند و همچنین، در رشد و ترمیم بافت های بدن نیز نقش دارد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  برنا، آناناس یکی از میوه های محبوب و پر مصرف در جهان است. این میوه گرمسیری از عطر و طعمی بسیار خوب سود می برد و مصرف آن احساس تازگی و شادابی را در انسان ایجاد می کند.

افزون بر عطر و طعم دوست داشتنی، آناناس از ارزش غذایی قابل توجهی برخوردار است و مواد مغذی موجود در آن فواید سلامت چشمگیری را ارائه می کنند.

آناناس سرشار از ویتامین C است

یک فنجان آناناس بیش از ۱۰۰ درصد مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C انسان را تامین می کند. این ماده مغذی سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند و همچنین، در رشد و ترمیم بافت های بدن نیز نقش دارد. افزون بر این، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از سلول ها در برابر پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان و بیماری قلبی محافظت می کند.

ویتامین C می تواند روی اندازه کمر شما نیز تاثیرگذار باشد. نتایج یک مطالعه نشان داده است، ورزشکارانی که به اندازه کافی ویتامین C دریافت نمی کنند، هنگام انجام تمرینات ورزشی حدود ۲۵ درصد کالری کمتر می سوزانند. و مقدار بیش از اندازه پایین ویتامین C در جریان خون نیز با چربی بدن و اندازه دور کمر بیشتر پیوند خورده است.

آناناس از سلامت پوست پشتیبانی می کند

آناناس سرشار از منگنز است. تنها یک فنجان از این میوه حاوی بیش از ۷۵ درصد مقدار مصرف توصیه شده روزانه منگنز است. این ماده معدنی، به همراه ویتامین C، برای کلاژن سازی نیاز است. کلاژن جز ساختاری پوست است و از پدیدار شدن چین و چروک و انعطاف ناپذیری پوست جلوگیری می کند.

همچنین، منگنز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از سلول های پوست در برابر آسیب پرتو فرابنفش محافظت می کند. از این رو، مصرف آناناس به طور ویژه در فصل تابستان می تواند یک ضرورت در نظر گرفته شود.

آناناس شرایط گوارش را بهبود می بخشد

اگر تلاش کنید آناناس تازه را به یک دسر ژلاتینی اضافه کنید، احتمالا با شکست مواجه خواهید شد. آناناس دارای آنزیمی به نام بروملین است که ژلاتین را به بلوک های سازنده اسید آمینه خود تجزیه می کند و از جامد شدن یا جامد باقی ماندن آن جلوگیری می کند.

به دلیلی مشابه، آناناس برای مزه‌دار و نرم کردن گوشت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بروملین نه تنها در آشپزی تاثیرگذار است، بلکه اگر آناناس را به همراه وعده غذایی خود مصرف کنید، این آنزیم ممکن است به گوارش بهتر پروتئین ها، به طوری که موجب کاهش نفخ، سوء هاضمه و تنبلی دستگاه گوارش شود، کمک می کند. فیبر غذایی موجود در آناناس نیز به حفظ حرکات منظم روده و پیشگیری از یبوست کمک می کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.