تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر : 63310

یادداشت میهمان/ رحیم رضاخانی

عید فطر پاداش افطارهای خالصانه و بجاست

عید فطر پاداش افطارهای خالصانه و بجاست

عید بزرگ عبودیت و بندگی است٬ عید فطر؛ عید آسودگی از آتش غفلت است٬ عید رهیدگی از رنجش هواهای نفسانی و خواهشهای شیطانی.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، رحیم رضاخانی نوشت:

 

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْه ُعِبادُکَ الْصّالِحُونَ

حلول ماه شوال و عید سعید فطر که جشن بزرگداشت یک ماه بندگی ، اطاعت ، عبادت و تقوا می باشد را به تمامی مردم مسلمان در سراسر جهان مبارک باد، این عید را خصوصا به مسلمانان مظلوم در یمن ، فلسطین ، عراق و سوریه که دشواری های متعدد جنگ و تروریسم را متحمل گردیده اند ، تبریک عرض نموده و از درگاه احدیت ، صلح و پیروزی و رهایی ملت های مظلوم و مستضعف را مسالت می نماییم.

در این عید فطر دلهای مومنان بر سر دوراهی عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلاتکلیف میماند٬که از آمدن آن یک٬دل شاد باشد٬یا از رفتن این یک٬محزون؟ عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.

عید فطر پاکترین و عیدترین عیدهاست؛چراکه پاداش یک ماه عبادت و زهد و تهجد و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است و در عید فطر پیروزی فطرت بر شهوت را به جشن مینشینیم. عید فطر٬ عید فطرت و خودسازی است که اگر نباشد سایر عیدها تکمیل نگردد و اگر چنین عیدی در زندگی انسان تحقق یابد همه روز٬ روز عید است. عید فطر؛ عید بزرگ عبودیت و بندگی است٬ عید فطر؛ عید آسودگی از آتش غفلت است٬ عید رهیدگی از رنجش هواهای نفسانی و خواهشهای شیطانی. این بیانیه میافزاید: عید فطر؛عید بزرگ و پایان ضیافت الهی است٬روز پاداش و مزد مومنان روزهدار حقیقی و شب زندهداران بیداردل٬ عید فطر؛ عید پایان رمضان نیست٬بلکه عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است٬ چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد میشود و رمضان کورهای است که منیّت انسان را میسوزاند و آدمی نو با جانی تازه از آن سر برمی آورد.

بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در تبیین معنای عید واقعی می فرمایند: عید واقعى آن وقتى است که انسان رضاى خدا را به دست بیاورد، درون خود را اصلاح کند… ، همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز می فرمایند: «ماه رمضان و عید فطر هنگامی مبارک خواهد بود که مسلمانان بتوانند از این فرصت برای خودسازی و به وجود آوردن حیات طَیّبه در نفس خویش استفاده کنند».

اینجانب، باآرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید بزرگ و سعید فطر به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و همه مسلمین جهان، از خداوند متعال، رستگاری و عزت و کرامت همگان را مسئلت می نمایم.

به امید آنکه با بهره گیری از ظرفیت رمضان و عید بزرگ آن نو به نو شده و جامعه خود را به شکوفایی اخلاقی٬انسانی رهنمون باشیم .

التماس دعا

 

رحیم رضاخانی-کارشناس مسائل دینی – یکم شوال ۱۴۳۸

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.