تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 62994

فرماندار هشترود:

لزوم معرفی مناطق تاریخی هشترود در مسیر اتوبان پیامبر اعظم(ص)/ آئین شکرگزاری گندم ثبت ملی خواهد شد

لزوم معرفی مناطق تاریخی هشترود در مسیر اتوبان پیامبر اعظم(ص)/ آئین شکرگزاری گندم ثبت ملی خواهد شد

حسن مستفید گفت: باتوجه به اینکه بیش از ۱۰۰کیلومتر اتوبان زنجان تبریز از شهرستان هشترود می گذردانتظار می رود درخصوص ایجاد امکانات درطول مسیر اقدامات لازم را عملی نمود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حسن مستفید فرماندار هشترود در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری هشترود با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری درجامعه گفت: پرداختن به میراث فرهنگی وگردشگری جامعه مهم بوده چراکه می توان با جذب سرمایه گذار وسرمایه گذاری دراین راستا گردشگری را رونق بخشیده و درامدزایی کرد.

 
وی افزود: امروزه در دنیا و در برخی ازکشورها ازطریق گردشگری بیشترین درآمد را کسب می کنند وما نیز بایستی در شهرستان به این موضوع توجه کرده وبابرنامه ریزی لازم اقدامات لازم را عملی نماییم.

 
مستفید درادامه بااشاره به اینکه هشترود ازدیرباز به عنوان انبار غله استان وکشور مطرح بوده خاطرنشان کرد: به زودی شاهد برگزاری  آئین شکرگزاری گندم بوده ودرجهت به ثبت ملی رساندن آن تلاش خواهیم کرد.

 
فرماندارهشترود در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: باتوجه به اینکه بیش از ۱۰۰کیلومتر اتوبان زنجان تبریز از شهرستان هشترود می گذردانتظار می رود درخصوص ایجاد امکانات درطول مسیر اقدامات لازم را عملی نمودولی متاسفانه تاکنون  آنطور که شاید دراین خصوص ومعرفی پتانسیلهای منطقه اقدام خاصی صورت نگرفته شده است.

 
وی خواستار ایجادتابلوهای راهنمای گردشگری دراتوبان زنجان تبریز شد.

 
مستفید همچنین گفت : بعداز روستای  آتش بیگ  روستای عزیزکندی نیز به لحاظ داشتن موقعیت مناسب ووجود بقعه بایزید بسطامی روستای هدف گردشگری  پیشنهاد شدکه بعداز تصویب شاهد ایجاد طرح رفاهی وخدماتی در آن محل خواهیم  بود.

 
فرماندارهشترود عنوان کرد: باتوجه به ظرفیتهای موجود ، قلعه ضحاک می تواند به عنوان تخت جمشیداذربایجان قرارگیرد.

 
وی درآخر یادآورشد:  بایستی  ازتمامی ظرفیتهای گردشگری شهرستان دررابطه با جذب مسافران و شناساندن پتانسیلهای منطقه استفاده کرد.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.