تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر : 62941

عجیب ترین و جالب ترین خیابان های دنیا | شگفت زده می شوید

عجیب ترین و جالب ترین خیابان های دنیا | شگفت زده می شوید

یکی از بهترین ویژگی های سفر این است که از لحظه ی خروج از منزل تا رسیدن به مقصد می توان از همه ی اتفاقات و تک تک مناظر و مناطق لذت برد. در حقیقت یکی از بهترین قسمت های سفر، مسیر رسیدن به مقصد است. مهم نیست که به کجا می روید مهم نیست که برای مسافرت چقدر بودجه خرج کرده اید. تنها موضوع پر اهمیت تصمیم و رهسپار شدن است.

 به گزارش پیک هشترود به نقل از کارناوال ،متاسفانه اغلب ما در حین مسافرت همیشه دچار استرس و نگرانی و نوعی عجله هستیم و می خواهیم هر چه سریع تر به مقصد برسیم و این یکی از بزرگ ترین اشتباهات گردشگران است. شاید ندانید اما مناطق زیادی در دنیا فقط به خاطر داشتن جاده و خیابان هایی خاص و منحصر به فرد صاحب شهرت و آوازه شده اند. جاده هایی که شاید در طول عمر، هر فرد تنها یکبار شانس دیدن آن ها را داشته باشد.

کارناوال امروز می خواهد به معرفی برخی از جذاب ترین، عجیب ترین و در عین حال منحصر به فردترین جاده ها و خیابان های جهان بپردازد، جاهایی که حتما شما را متعجب خواهند کرد، با ما همراه باشید.

جالب ترین خیابان های دنیا

۱- خیابان بالدوین | نیوزلند

از جمله جالب ترین خیابان های دنیا بالدوین (Baldwin) در کشور نیوزیلند است. این مکان لقب پر شیب ترین خیابان دنیا را از آن خود کرده، جالب است بدانید که این خیابان در کمترین حالت خود ۳۵ درجه شیب دارد، چیزی شبیه به شیب شیروانی خانه ها و جالب تر این که بن بست است و به هیچ جایی ختم نمی شود.

همه ی خانه هایی که در اطراف این خیابان ساخته شده اند کاملا کج دیده می شوند و منظره ای دیدنی ساخته اند. جنس خیابان از بتن است تا در برابر گرما آسیب جدی نبیند.

جالب ترین خیابان های دنیا
جالب ترین خیابان های دنیا
جالب ترین خیابان های دنیا

۲- استیت استریت | ایالت متحده

استیت استریت ( State Street) یا خیابان دولت نیز ویژگی خاصی دارد که آن را در فهرست جالب ترین های دنیا جای داده. این خیابان متعلق به دو ایالت تنسی (Tennessee) و ویرجینیا (Virginia) است. این خیابان درست از خط زرد میانیش به دو ایالت مختلف تقسیم می شود یعنی افرادی که در دو لاین مختلف این خیابان رانندگی می کنند قانونا در دو ایالت مختلف هستند.

جالب ترین خیابان های دنیا
جالب ترین خیابان های دنیا

۳- خیابان مکلانگ | تایلند

شاید خیلی ها دلیل دادن لقب خیابان را به مکلانگ (Maeklong)  صحیح ندانند زیرا در حقیقت این مکان بازاری شلوغ است که از میانش یک راه آهن عبور می کند اما در هر صورت نام آن در میان فهرست خیابان های جذاب دنیا قرار گرفته است.

این خیابان که در یکی از شلوغ ترین محله های شهر بانکوک تایلند قرار دارد همه روزه در هنگام صبح پر می شود از دست فروشان با انواع و اقسام کالاها، آن ها در غرفه های متحرک با سایبان هایی مجزا ساکن شده و به فروش اجناسشان می پردازند. این خیابان تنگ و باریک است و در همه جای آن دست فروشان به چشم می خورند اما نکته ی جالب نهفته در این خیابان چیست؟

همانطور که بیان کردیم در وسط مکلانگ خط راه آهن وجود دارد و طبیعتا قطار هم از روی آن عبور می کند اما با این همه ازدحام دیگر جایی برای قطار باقی نمی ماند، تایلندی ها برای رفع این مشکل راه حل خوبی دارند، آن ها به محض نزدیک شدن قطار همه ی غرفه ها و وسایلشان را جمع کرده و با رفتن قطار دوباره پهن می کنند و به خرید و فروششان ادامه می دهند، صحنه ای جالب که آن را در هیچ جای دنیا جز تایلند نخواهید دید. فروشندگان در تمام طول روز چراغ هشدار ریل راه آهن را نظاره می کنند تا بتوانند سراسیمه همه ی وسایل و ابزارشان را جمع کنند.

جالب ترین خیابان های دنیا

۴- میدان مجیک | انگلستان

میدان مجیک (Magic Roundabout) یا میدان جادویی در کشور انگلستان قرار دارد. این مکان با نهایت دقت و تمرکز برنامه ریزی شده تا بتواند از ازدحام و ترافیک جلوگیری کند. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید ۵ خیابان و یک ورودی پارکینگ به این مکان وارد می شوند، حالا شما حساب کنید که هر اتومبیلی هم قصد دارد در جهتی خاص حرکت کرده و از یک سمت میدان خارج شود.

برای حل مشکل ترافیک، طراحان دور میدان مرکزی و اصلی ۵ میدان کوچک یا مینی میدان طراحی کرده اند، در این میدان های کوچک باید خلاف جهت عقربه های ساعت رانندگی کنید اما در میدان اصلی باید طبق عقربه ها برانید. شاید تعجب کنید اما این طرح کاملا موفقیت آمیز بوده و توانسته از ترافیک و ازدحام سرسام آور منطقه تا حد زیادی بکاهد.

جالب ترین خیابان های دنیا
میدان جاویی

۵- خیابان دو خولیو | de Julio Avenue

در کشور آرژانتین خیابانی وجود دارد با نام دو خلیو (de Julio Avenue) که عریض ترین خیابان دنیاست. برای عبور از این خیابان باید ۳۰۰ فوت معادل حدودا ۹۱ متر را پیاده بپیمایید، در این مسیر تقریبا سه بار به چراغ سبز برخورد خواهید کرد. این خیابان بسیار عریض دارای ۱۲ خط ترافیکی و چهار خیابان مجزاست.

جالب ترین خیابان های دنیا

۶- خیابان لومبارد | سانفرانسیسکو

لومبارد ( Lombard Street) خیابانی در سانفرانسیسکو است و از همان زمانِ ساختش به جاذبه ای گردشگری برای شهر تبدیل شد. این خیابان از پیچ در پیچ ترین و پر شیب ترین خیابان های دنیا به حساب می آید.

شیب این خیابان در طرح ابتدایی ۲۷ درجه بود که پس از ساخت، ۱۶ درجه ی دیگر به آن اضافه شد. جالب است بدانید که حرکت با سرعت ۲۰ کیلومتر نیز برای این جاده بسیار تند به حساب می آید به همین خاطر رانندگان لومبارد با دقت تمام و کمترین سرعت حرکت می کنند تا اتومبیلشان وارونه نشود.

دور تا دور این خیابان خانه های مسکونی وجود دارند و منظره ی این مکان هم بسیار زیبا و دیدنی است، پیشنهاد می کنیم در سفرهایتان به سانفرانسیسکو حتما از این خیابان عبور کنید.

جالب ترین خیابان های دنیا
جالب ترین خیابان های دنیا
جالب ترین خیابان های دنیا

۷- خیابان ابنیزر | اسکاتلند

خیابان های زیادی در کره ی زمین وجود دارند، آن قدر که کسی از شمار آن ها خبر ندارد اما در این بین برخی از آن ها برای هر کسی جالب هستند، مثلا کوتاه ترین خیابان دنیا کجاست؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که خیابان باید چه ویژگی هایی داشته باشد که به آن صفت خیابان را اتلاق کنند؟

ابنزر (Ebenezer) خیابانی است که تصور شما را درباره ی ویژگی های خیابان دگرگون می کند. این مکان کوتاه ترین خیابان دنیاست و هیچ کس تصورش را هم نمی کند که به چنین مکان کوچکی خیابان گفته شود.

طول ابنزر تنها ۵.۶ فوت یعنی چیزی حدود ۱ متر و ۷۰ سانتیمتر است و در آن تنها یک ساختمان که هتلی با نام مکز (mackas) است، به چشم می خورد. نام این خیابان در رکوردهای گینس به ثبت رسیده و کارناوال قبلا به رکورد آن پرداخته است، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این مکان روی لینک زیر کلیک کنید:

کوتاه ترین خیابان دنیا | گینس های گردشگری

جالب ترین خیابان های دنیا

۸- خیابان جاج هری | لس آنجلس

خیابان جاج هری (Judge Harry Pregerson) یا قاضی هری در لس آنجلس است و یکی از پیچیده ترین راه های مبادلاتی در دنیا به حساب می آید. با تماشای تصاویر متوجه خواهید شد که اجازه ی ورود و خروج به این خیابان تقریبا از تمام جهات وجود دارد و برای این که از ترافیک جلوگیری شود پل های متعددی را بر روی هم در ارتفاعات گوناگون ساخته اند. این خیابان در سال ۱۹۹۳ میلادی بازگشایی شد و هنوز هم در ۴ طبقه ی گوناگون مستحکم ایستاده است.

جالب ترین خیابان های دنیا
جالب ترین خیابان های دنیا

۹- میدان پوتراجایا | مالزی

یکی از مهم ترین خیابان های کشور مالزی پوتراجایا (Putrajaya) نام دارد که در حقیقت هم نام محله ای است که در آن ساخته شده. اگر این خیابان را امتداد دهید به میدان پوتراجایا برخورد خواهید کرد اما احتمالا اصلا متوجه ورود و خروجتان به این میدان نخواهید شد!

میدان پوتراجایا بزرگترین میدان دنیاست و طول خیابان دور آن تقریبا ۳.۴ کیلومتر می باشد. به دلیل این مکان اغلب اصلا نمی دانند که به دور یک میدان بزرگ در حال چرخیدن هستند.

جالب ترین خیابان های دنیا

۱۰- بزرگراه شماره یک استرالیا

بزرگراه شماره یک استرالیا (Highway ۱)، بزرگراه طویلی است که تقریبا از همه ی سرزمین های این قاره می گذرد و همه ی سرزمین های اصلی را به هم پیوند می دهد. این بزرگراه ملقب به طولانی ترین بزرگراه جهان است و روزانه حدود ۱ میلیون نفر از قسمت های مختلف آن استفاده می کنند.

جالب ترین خیابان های دنیا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.