تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر : 62658

با این روش‌ها یک هندوانه نارس و بی‌مزه نمی‌خرید

۷ روش ساده و کاربردی برای خرید یک هندوانه شیرین و آبدار

۷ روش ساده و کاربردی برای خرید یک هندوانه شیرین و آبدار

شما با فشار دادن آرام سطح هندوانه به نارس و یا رسیده بودن آن می‌توانید پی ببرید. از این رو که هندوانه رسیده سطح تقریبا نرمی دارد و هندوانه نارس سطحی سخت دارد. پس با این روش نیز می‌توانید به رسیده و یا کال بودن آن پی ببرد. در این روش حتما باید چند هندوانه را باهم مقایسه کنید تا به هندوانه مورد علاقه خود دست یابید.

  به گزارش پیک هشترود به نقل از فردا ،شاید همه ما تجربه ناموفقی از خرید یک هندوانه نارس و بی‌مزه را داشته باشیم، میوه‌ای که قرار بود شیرین و آبدار باشد اما نشد حال چه باید کرد، تا تجربه ناموفق دیگری به سراغ ما نیاید؟! همان‌طور که می‌دانید هندوانه از آن دست از میوه‌ها‌یی است که در روزهای گرم سال طرفداران زیادی دارد. این میوه با دارا بودن آب فراوان می‌تواند عطش شما را برطرف کند و همچنین ساختار هندوانه به گونه‌ای است که در هضم غذا به دستگاه گوارشتان کمک فراوانی می‌کند. به احتمال زیاد شما هم پس از خرید هندوانه و قبل از برش آن با صحنه نا‌امید کننده‌ای چون نارس و یا پوک بودن هندوانه روبرو شده‌اید. حال این سوال پیش می‌آید برای اینکه بتوانیم یک خرید شیرین، خوش‌رنگ و آبدار داشته باشیم چه باید بکنیم؟ در این مطلب شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که اگر قبل از خرید هندوانه آن‌ها را در نظر بگیرید، می‌توانید از خریدی که کرده‌اید نهایت لذت را ببرید و از خرید خود مطمئن باشید.
 هندوانه رسیده
هندوانه با توجه به ساختاری که دارد بر خلاف سایر میوه‌ها  بعد از برداشت دوره تکامل رسیده شدن را  طی نمی‌کند. اگر مزرعه‌دار این میوه را به شکل نارس برداشت کند هندوانه‌ای که به دست شما می‌رسد نارس است و اگر کشاورز آن را دیر برداشت کند در نتیجه هندوانه که به دست خریدار می‌رسد، درونش برخلاف شکل ظاهرش پوک و چروکیده خواهد بود. پس در نظر گرفتن چند نکته که در ادامه به آنها می‌پردازیم به شما کمک می‌کند تا خرید موفقی داشته باشید.
 مقایسه هندوانه
بررسی شکل ظاهری
توجه داشته باشید که در هنگام خرید هندوانه بخش زیرین آن که با زمین در تماس است به رنگ زرد باشد نه سفید زیرا رنگ سفید بخش زیرین هندوانه نشانه نارس بودن آن است و رنگ زرد نشانه رسیده بودن هندوانه است.

ضربه زدن به هندوانه

ضربه زدن به هندوانه
با استفاده از پشت انگشتانتان به هندوانه ضربه وارد کنید و به صدایی که از آن خارج می‌شود خوب گوش کنید. زیرا هندوانه‌ای که پوک و زیادی از حد رسیده باشد صدای تو خالی بودن و بم دارد و این درحالی است که هندوانه رسیده و آبدار صدای زیرتری دارد. همانطور که می‌دانید اجسام تو خالی نسبت به اجسام تو پر صدای بم تر و بلندتری دارند.
خرید یک هندوانه رسیده
بو کردن هندوانه
معمولا به طور طبیعی هندوانه رسیده بوی شیرینی دارد شما با بوییدن هندوانه می‌توانید به نارس و یا رسیده بودن آن پی ببرید. البته این کار مستلزم شامه قوی‌ای است و افرادی که از حس بویایی قوی‌تری برخوردار نیستند نمی‌توانند از این روش بهره‌ای ببرند.
فشار دادن هندوانه
فشار دادن پوسته هندوانه
شما با فشار دادن آرام سطح هندوانه به نارس و یا رسیده بودن آن می‌توانید پی ببرید. از این رو که هندوانه رسیده سطح تقریبا نرمی دارد و هندوانه نارس سطحی سخت دارد. پس با این روش نیز می‌توانید به رسیده و یا کال بودن آن پی ببرد. در این روش حتما باید چند هندوانه را باهم مقایسه کنید تا به هندوانه مورد علاقه خود دست یابید.
فشار دادن هندوانه
مقایسه وزن هندوانه‌ها با هم
اگر شما با روش‌های بالا قادر نبودید هندوانه رسیده را از نارس تشخیص دهید، بهتر است دو عدد هندوانه هم اندازه و یک شکل را وزن کنید آن هندوانه‌ای که سنگین‌تر است را انتخاب کنید. چون هر چقدر هندوانه‌ای سنگین تر باشد آبدارتر و شیرین‌تر خواهد بود.
شگل ضاهری هندوانه
شکل ظاهری هندوانه
هندوانه‌ای که بیشتر در آفتاب مانده باشد نسبت به سایر هندوانه‌ها رنگی تیره‌تر دارد و هندوانه‌ای که زود برداشت شده و زمان کمتری زیر نور مستقیم خورسید مانده است، رنگش تر و تازه و شاداب به نظر می‌رسد. با ذکر این نکته باید به دنبال هندوانه‌ای باشید که سطح ظاهریشان تیره و ضمخت‌تر باشد.
پیچک هندوانه
بررسی محل اتصال هندوانه به بوته
پیچک و یا تاک انتهایی هندوانه نیز می‌تواند به شما کمک کند که هندوانه رسیده را از نارس تشخیص دهید. بطور معمول ساقه انتهایی وصل شده به هندوانه باید قهوه‌ای رنگ باشد. اگر این قسمت از هندوانه هنوز به رنگ سبز باشد نشان از نارس بودن آن است. رنگ سبز این قسمت نشانه زودتر از حد معمول برداشت کردن این محصول نیز است. این را نیز مورد توجه داشته باشید که قسمت تاک (محل اتصال هندوانه به بوته گیاه) هندوانه اگر کمی ترک‌های ریز داشته باشد نیز می‌تواند نشانه رسیده شدن هندوانه باشد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.