تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 62550

کنترل اعتیاد منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

کنترل اعتیاد منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت : اگر در زمینه مبارزه با مواد مخدر همه تلاش خود را دو چندان کنیم با کنترل اعتیاد توانسته ایم آسیب های اجتماعی را نیز خود به خود کاهش دهیم .

به گزارش  پیک هشترود، لطیفی در جلسه مشترک بین صدا و سیما  و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مرکز ضمن آمادگی کامل این سازمان در زمینه همکاریهای رسانه ای در مورد مبارزه با مواد مخدر افزود : صدا و سیما در سال ۹۵ توانست با بیشترین تولید برنامه در این زمینه از جمله در رادیو با برنامه دومانلی رویا و دانیشیق ، در سیما با برنامه قارانلیق یول و برنامه ای ۱۰۰ ثانیه ای حاوی اطلاعات و آگاهی هایی در زمینه شناخت مواد مخدر و همچنین تصویب ۳ طرح فیلمنامه برای تله فیلم گام های خوبی در زمینه فرهنگ سازی مبارزه با این معضل اجتماعی داشته باشد .

وی گفت  : این مرکز در بخشهای مختلف صدا، سیما و خبر در مجموع ۷ هزار و ۲۵۶ دقیقه برنامه در سال ۹۵ در موضوع مواد مخدر تولید و پخش کرده که نسبت به سال ۹۴ بیست و چهار درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی همچنین در مورد برنامه پر طرفدار حرکت گفت : صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی امسال برنامه حرکت را در دستور کار خود قرارداده و این برنامه امسال فقط به آسیب های اجتماعی از جمله فقر ، اعتیاد , طلاق و حاشیه نشینی  پرداخت خواهد  کرد.

دبیر  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در این نشست گفت : اقدامات صدا و سیما در زمینه برنامه سازی و اطلاع رسانی در حوزه مواد مخدر ستودنی است.

نصرتی با بیان اینکه حمایت‌های صدا و سیما و تلاش آن‌ها در عرصه برنامه سازی و اطلاع رسانی همواره یاریگر ما در پیشگیری و مبارزه بوده است گفت : من به نوبه خود از همه همکاران رسانه ملی خصوصا صدا و سیمای استان که در زمینه برنامه سازی و تلاش برای فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد تلاش کرده اند تقدیر و تشکر می نمایم .

وی پیشگیری اولیه از اعتیاد را جزء راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت دانست و افزود : ۱۲ درصد مردم کشورمان نسبت به پیامدهای مواد مخدر نگران هستند چرا که اعتیاد ، مسائل اجتماعی خصوصا اخلاق اجتماعی را به صورت جدی تحت تاثیر قرار میدهد و همه سازمان های مسئول ،خیرین و نخبگان باید در ارائه راهکارهای مبارزه با این معضل اجتماعی تلاش بیشتری نمایند.

دبیر  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت : مواد مخدر سرمایه‌های اجتماعی ,خانواده‌ها و جوانان را تهدید میکند و کشوری که با تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز هزینه‌های سنگینی در مبارزه با این معضل پرداخت کرده نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در پایان این نشست مشترک از آقای ناصر ژرفی تهیه کننده برنامه دومانلی رویا که توانسته بود در جشنواره اعتیاد و رسانه برنامه برتر کشور شناخته شود با لوح تقدیر از طرف وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از وی تقدیر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.