تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر : 623

غلامحسین شیری: بیکاری کمر جوانان منطقه را خم کرده است

غلامحسین شیری: بیکاری کمر جوانان منطقه را خم کرده است

پیک هشترود: نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس گفت:‌ بیکاری یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی بوده که کمر جوانان و خانواده ها را خم کرده و اجازه ادامه زندگی را به جوانان نداده است.

به گزارش پیک هشترود، غلامحسین شیری علی‌آبادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن بر شمردن اهمیت خاورمیانه و دلایل دلبستگی غرب به خاورمیانه و تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی و همچنین دهه امامت گفت: بر خود لازم می دانم هفته نیروی انتظامی را به زحمت کشانی که آرامش کشور نتیجه تلاش‌های شبانه روزی آنهاست تبریک بگویم.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی، با بر شمردن گوشه از خیانتهای تاریخی انگلیسی ها در مورد ملت ایران افزود : اکنون باید به اقای کامرون نخست وزیر انگلیس گوشزد کنیم قبل از اینکه دچار هذیان سیاسی شود بهتر است که تاریخ گذشته کشورش را مطالعه نماید و بداند که چهره انگلیسی ها نزد مردم ایران سفیدتر از زغال نیست.

وی ضمن حمایت از مواضع ریاست جمهوری در سازمان ملل و همچنین فعالیت های شبانه روزی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و تشکر از انها گفت: باید یادآوری کنم که دل بستن به غربی ها شیرین کردن دهان با نمک است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: نباید به آمریکایی ها که بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر که کار و عملکردشان شبیه کارتن پت و مت شده است دل ببندیم چرا که آنها گاهی تروریسم را ترویج و گاهی محکوم می کنند.

شیری در ادامه اظهار داشت : اما در بعد مسائل داخلی دولت محترم در این مدت که بر سرکار بوده است کارهای شایسته ای در زمینه اقتصاد و بهداشت و درمان انجام داده است و اکنون که توجه ویژه ای را به توسعه مناطق محروم و توسعه روستائی و بخش کشاورزی اغاز نموده است چند پیشنهاد به دولت و مجلس تقدیم می کنم

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه بخش کشاورزی در کشور گفت: ریاست جمهوری در همایش های مختلف قول بهبود وضعیت کشاورزی کشور را دادند که حال وقت عمل به وعده ها بوده و باید با انجام اقدامات عملیاتی بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به این ترتیب رقم بزنند.

شیری علی آبادی ادامه داد: در لایحه خروج از رکود، در لایحه بودجه ۹۴، در لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بالاخره در برنامه پنج ساله پنجم باید راهکارهای عملیاتی برای توسعه و آبادی روستاها صورت بپذیرد.

خشکسالی و سرمازدگی و سیل خسارات فراوانی به کشاورزی بخصوص در شهرستانهای هشترود و چاراویماق وارد نموده است که عملا زندگی کشاورزان را مختل نموده و برای کشت پائیزی توان لازم را ندارند از دولت محترم تقاضا میشود برای تمدید وامها و پرداخت خسارت به این عزیزان اقدام عاجل بعمل اورد

ضمن تبریک بازگشائی مدارس به فرهنگیان و دانش اموزان و اساتید و دانشجویان از دولت محترم می خواهم که وضعیت معیشتی فرهنگیان عزیز را در اولویت  قرار داده و با ارائه لایحه رتبه بندی معلمان این کار را عملی نمایند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیکاری یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی بوده که کمر جوانان و خانواده ها را خم کرده و اجازه ادامه زندگی را به جوانان نداده است دولت باید برای اشتغال جوانان اقدام جدی بعمل اورد تا از پیامدهای ناگوار ان جلوگیری بعمل اید

سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه محروم باعث اشتغال و جلوگیری از مهاجرت میشود دولت محترم باید زیرساختهای لازم مثل اب و برق را در شهرک های صنعتی هشترود فراهم نماید و با دادن معافیتهای مختلف و زمین های ارزان قیمت سرمایه گذاران را حمایت نماید.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کارمند چهارشنبه , 16 مهر 1393 - 21:56

حیف که بد موقعی نماینده شدی مرد..خزانه خالی دولت دست شما رو از خیلی فعالیتها کوتاه کرده..اما روشنی یک شمع تو تاریکی باز هم به چشم میاد..خسته نباشی شیری جان

همشهری جمعه , 18 مهر 1393 - 0:35

کد خبر: ۸۱۳۴۲۵۷۱ (۴۲۷۷۰۱۷) | تاریخ خبر: ۱۶/۰۷/۱۳۹۳ | ساعت: ۱۹:۴۴|

قطار مسافربری میانه – مشهد راه اندازی شد

تبریز- ایرنا – جابجایی مسافر توسط قطار در مسیر شهرستان میانه – مشهد مقدس آغاز شد.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه عصر روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار فعالیت این قطار گفت: امیدواریم با راه اندازی این خط مشتاقان زیارت حضرت امام رضا (ع) سفر خوشی داشته باشند.
اسماعیل حیدری آزاد خواستار اطلاع رسانی این موضوع به ساکنان شهرهای همجوار شد تا مردم بیشتر از این مزیت در شهرستان میانه بهره مند شوند.

این قطار یکبار در هفته بصورت رفت و برگشت به مسافران سرویس خواهد داد.

داوود یکشنبه , 11 آبان 1393 - 22:05

عامل بیکاری جوانان مگه به غیر از شما نمایندگان است

رضا یکشنبه , 18 آبان 1393 - 20:12

راست گفتی بیایید درانتخاب نماینده دقت کنیم تاجوانانمان بیکار نباشند

تقی پنجشنبه , 13 آذر 1393 - 20:14

لطفا به هیات مدیره ومدیر عامل تعاونی مسکن فرهنگیان بگویید زمینهای مردم بیچاره رابدهند

ناشناس جمعه , 13 شهریور 1394 - 18:02

هرکی امدبراخودش کار کرد واقعا متاسفم برا شهرمون