تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر : 61963

یادداشت میهمان/ حجت الاسلام عبدالله موحدی

رمز موفقیت یاران امام خمینی(ره)

رمز موفقیت یاران امام خمینی(ره)

معنویت ، خدا محوری، توجه به روحانیت اصیل و سیر و سلوک الهی ،کلید فتح جبهه های سخت است و انسان را از سقوط در گرداب مهلک زر و زور و تزویر باز می دارد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام عبدالله موحدی نوشت: امام کاظم (ع) میفرماید: مردی از قم مردم را بسوی حق دعوت میک ند. گروهی در گرد او جمع میشوند که قلب هایشان چون پاره های آهن است، باد های تند حوادث آنان را نمی لرزاند، از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند به خدا توکل می کنند و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است.

 

 

با عرض تبریک ایّام الله دهه مبارک فجر بر عموم فجر آفرینان در راس همه بر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای روحی له الفداه ودرود بر شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهیدان ، خمینی کبیر! بر اساس آیه شریفه قرآن و سنت و قانون ثابت خداوند وقتی به رمز و راز موفقیت یاران امام خمینی (ره) دقت میکنیم بی گمان بر عواملی مهم متوقف میشویم که پس از عروج ملکوتی امام راحل ، خلف صالح ، شایسته و حکیم و فرزانه اش مقام معظم رهبری بر آن عوامل تاکید دارند.

 

قبل از بیان عوامل مهم لازم به ذکر است در شرایطی که همه پایه های قدرت رژیم پهلوی استوار به نظر می رسید ایالات متحده آمریکا ، بریتانیای کبیر انگلیس روباه صفت ، فرانسه و حتی شوروی سوسیالیستی آن روز که از آن حمایت میکردند و ایران را (جزیره ی ثبات) در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) به اصطلاح خودشان می نامیدند. سوالی که مطرح است این رژیم با همه ی حمایت ها چگونه در هم شکست و نظام سیاسی آن فرو ریخت ؟!

 

نهضت و قیام انقلاب اسلامی ایران با رهبری الهی امام خمینی در سال ۱۳۴۱ آغاز شد، پیروان آهنین اراده و مومن او از تند باد های سهم گین حوادثی چون ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور نهراسیدند و با توکل بر خدا از قید هفت دولت طاغوتی دوران (علم-منصور-هویدا-آموزگار-شریف امامی-ازهاری و بختیار)آزاد شدند.

 

معنویت ، خدا محوری، توجه به روحانیت اصیل و سیر و سلوک الهی ،کلید فتح جبهه های سخت است و انسان را از سقوط در گرداب مهلک زر و زور و تزویر باز می دارد. فهم سیاسی بالا، انسان را همواره در جبهه حق نگه داشته، از حیرت و ضلالت حفظ می کند. و مهم تر از همه همگامی با ولایت است که ضامن سعادت و پیروزی است. انقلاب عظیم اسلامی ما با گذشت نزدیک چهارده، همچنان با رهبری آیت الله العظمی امام خامنه ای (روحی له الفداه)با موفقیت به راه خود ادامه می دهد و با معنویت گرایی ، بصیرت سیاسی ، ولایت محوری ، در مقابل زور گویی های  جبهه کفر و جاهلان مدرن آمریکایی و اروپایی ، پرچم جاوید (هیهات منا الذله) را با سر افرازی بر افراشته است . دشمنان انقلاب اسلامی که قلب هایشان چون پاره های آهن استوار بوده ، تند باد های حوادث جدید آنان را متحد تر و در مقابله با شرک و کفر جهانی ، مصمم تر و استوار تر خواهد کرد.

 

رژیم پهلوی در ارکان قدرت خود بیش از همه به ارتش وابسته بود  و پرسنل آن را وفادار ترین افراد به شاه و سلطنت تصوّر میکرد. بودجه نیرو های مسلح در طول سلطنت او هیچگاه از ۲۳ درصد کمتر نمی شد حتی به ۳۵ درصد بودجه سالانه کشور رسید. اما غافل از آن بودند که بدنه ی نیرو های مسلح ،انسان های شریفی هستند که قالب آنان با اعتقاد به ولایت که آن زمان در مرجعیت امام خمینی (ره) تجلی داشت ، از منجلاب مادیّت رژیم گریزان و از فهم سیاسی بالایی برخوردارند.

 

درشرایطی که رژییم پهلوی سعی داشت تا مانع فهم و بصیرت سیاسی نیرو ها شود، این گروه همراه با پیروان استوار امام خمینی در جامعه و با رهبری روحانیت گوش به فرمان رهبر انقلاب ، شعور بالای سیاسی خود را نشان داده ، پشت به طاغوت با امام خمینی بیعت کردند بدون شک و بی گمان رمز موفقیت یاران امام خمینی ، در سه عامل مهم معنویت گرایی – بصیرت سیاسی و ولایت محوری بود . شک و تردیدی نیست که استمرار موفقیت در انقلاب نیز در گرو همین عوامل است چون علت موجوده ، علت متعبیه هم هست.

 

عبدالله موحدی کارشناس امور سیاسی و مذهبی

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.