تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر : 61505

یک کارشناس امور مذهبی در گفتگو با پیک هشترود:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تعمیق باورها و اعتقادات دینی جوانان است/ تلاوت قرآن کریم از مهم ترین امتیازات ماه رحمت الهی است

ماه رمضان بهترین فرصت برای تعمیق باورها و اعتقادات دینی جوانان است/ تلاوت قرآن کریم از مهم ترین امتیازات ماه رحمت الهی است

یک کارشناس امور مذهبی گفت: امروزه دشمن به دنبال این است تا ذائقه و رفتار مردم وجوانان ما را تغییر دهد و باید از فرصت های این ماه استفاده کرد و باورهای دینی خود را براساس آموزه های دینی و قرآنی، مکتب اهل بیت(ع) تنظیم وتقویت کنیم.

حجت الاسلام محمد پرورش در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی و مهمانی خداست، جوانان و نوجوانان می توانند در این ماه از نعمت های بسیاری برخوردار شوند با توجه به اینکه جوانان ما در حال حاضر با عرصه جنگ در فضای مجازی رو به رو هستند و دشمنان درصددند تا باورها و اعتقادات دینی جوانان را خدشه دار کنند.

 

وی افزود: بهترین فرصت در این ماه مسلح کردن خود به تقوا، خودسازی، اخلاق و تهذیب نفس است وبرنامه های که در این ایام در مساجد برگزار می شود در حقیقت می توانیم خود، خانواده و جوانان خود را  در مسیر اخلاق و آداب و تقویت باورهای دینی بیمه کنیم.

 

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: امروزه دشمن به دنبال این است تا ذائقه و رفتار مردم وجوانان ما را تغییر دهد و باید از فرصت های این ماه استفاده کرد و باورهای دینی خود را براساس آموزه های دینی و قرآنی، مکتب اهل بیت(ع) تنظیم وتقویت کنیم، بنابراین ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت باورهای دینی و مذهبی است.

 

پرورش تصریح کرد: بر اساس روایت وارد شده در ماه رمضان دست و پای شیطان با غل و زنجیر بسته است و باید از فرصت های این ماه مبارک استفاده کنیم تا غفران و رحمت الهی شامل حال بندگان الهی شود.

 

وی تلاوت قرآن کریم را از مهم ترین امتیازات ماه مبارک رمضان خواند و تاکید کرد: خواندن قرآن کریم در این ماه از اجر و پاداش بالایی برخوردار است و باید این سفره الهی را که خداوند تبارک وتعالی برای بندگان خود گسترده است به خوبی از آن بهره ببریم.

 

حجت الاسلام پرورش یادآور شد: خدای تبارک و تعالی در این ماه به دنبال بهانه است تا بندگان خود را اگر در مسیر غفلت و پشیمانی قرار گرفتند بر سر سفره با برکت خود در این ماه مبارک رمضان فرا خواند تا غفران و رحمت خدای تبارک و تعالی شامل حال بندگان شود.

 

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: در این ماه مبارک باید قدر شب و روز آن را به ویژه شب های قدر را بدانیم و خواندن دعای ابوحمزه ثمالی را فراموش نکنیم و بخشی از زمان خود را به بندگی با خدا سپری کنیم.

 

وی عنوان کرد: ماه رمضان فرصتی است که باید کمال استفاده از آن را برده و خود را از غفلت و آرزوهای طولانی دور کنیم و در ماه مبارک رمضان، روح انسان ترقی و تعالی پیدا می ‌کند.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.