تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 61309

با پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری؛

گزینه‌های احتمالی تصدی پست استانداری در آذربایجان‌شرقی/ آیا جبارزاده مدیر اجرایی استان می‌ماند؟

گزینه‌های احتمالی تصدی پست استانداری در آذربایجان‌شرقی/ آیا جبارزاده مدیر اجرایی استان می‌ماند؟

با استمرار کار روحانی در عرصه‌ی سیاسی کشور، در روزهای ‌آتی شاهد انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

به گزارش پیک هشترود، با اتمام انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب دوباره‌ی حسن روحانی به عنوان رئیس قوه مجریه، مردم منتظر انتخاب استانداران مناطق مختلف کشور هستند و احتمال کناره‌گیری تعداد زیادی از استانداران و ارائه‌ی فرصت به چهره‌های دیگر دور از انتظار نیست.

هرچند تا پایان دولت یازدهم هنوز چند ماهی باقی است، لکن از هم‌اکنون افراد زیادی درپی رسیدن به کرسی استانداری هستند و در همین آذربایجان‌شرقی نام اشخاص زیادی برای تصدی این مسئولیت مطرح است.

در ساده‌ترین حالت، اسماعیل جبارزاده به مدت ۴ سال دیگر می‌تواند به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی انتخاب شود اما باتوجه به اینکه معمولاً فردی در یک استان بیش از ۴ سال در یک سمت ماندگار نمی‌شود، احتمال می‌رود جبارزاده در این مسئولیت باقی نماند و همچون سال‌های قبل از ۹۲ به فعالیت‌های بازرگانی مشغول شود و یا در صورت علاقه به ادامه‌ی کار در کابینه‌ی روحانی، به مقام‌هایی به‌مراتب بالاتر دست یابد.

حال آذربایجان‌شرقی می‌ماند با گزینه‌هایی متعدد که هرکدام در نوبه‌ی خود با دولت تعامل و همکاری داشته‌اند و اکنون می‌توانند نماینده روحانی در استان شوند. یکی از این افراد پوری‌حسینی، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان‌شرقی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی است که با پایان انتخابات، خیلی‌ها او را استاندار آینده می‌نامند و معتقدند سهم پوری‌حسینی از این همه فعالیت، تصدی پست مدیریت اجرایی آذربایجان‌شرقی است.

باید توجه داشت، ریاست‌ سازمان خصوصی‌سازی به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار، مقام ارزشمندی است و شاید هم پوری‌حسینی همین مسئولیت را ترجیح دهد و در سازمان بماند.

صادق نجفی، شهردار فعلی تبریز از دیگر گزینه‌های روی میز برای تصدی پست استانداری است که باتوجه به سابقه‌اش در عرصه‌ی صنعت، بازرگانی و مدیریت شهری، یکی از مهره‌های احتمالی جلوس بر کرسی استانداری آذربایجان‌شرقی تلقی می‌شود.

در این میان از اشخاصی همچون مصطفی مولوی، سعید شبستری خیابانی و رضا رحمانی نیز به عنوان گزینه‌های احتمالی تصدی پست استانداری نام برده می‌شود اما بعید به نظر می‌رسد این افراد بتوانند نظر روحانی را برای کسب قدرت افزون‌تر در آذربایجان‌شرقی جلب نمایند.

تا انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی فرصت زیادی باقی است و شاید با مرور زمان نام افراد دیگری هم به لیست خواهان پست استانداری اضافه شود.

منبع: آناج

پایان پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.