تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر : 61157

یادداشت/ مهدی علیپور

حضور، شرکت و رقابت در انتخابات در سایه رفاقت

حضور، شرکت و رقابت در انتخابات در سایه رفاقت

همانطور که در شهر ما همه از هم شناخت دارند، رفیقند، آشنا هستند ،قوم و خویش هستند و احترام و اتحاد در بین مردم موج میزند، زیبنده نیست به خاطر چالش ها و تنش های انتخاباتی با دور شدن از اصول اخلاقی و اجتماعی باهم رقابت غیر رفاقتی داشته باشیم .

به گزارش پیک هشترود، مهدی علیپور نوشت: انتخابات یکی از  الزامات داشتن دمکراسی و آزادی بیان و اندیشه است و یکی از  مهمترین شاخص های رسیدن به عدالت اجتماعی و اثبات حقوق مدنی افراد جامعه است.

مردمی که در انتخابات شرکت میکنند یکی از اصول دمکراسی را به نمایش میگذارند و اراده خود را برای تعیین سرنوشت خود و جامعه عزم میکنند تا با انتخابی دقیق به خواسته ها و آرمان های انسانی و حقوقی خود و جامعه برسند.

انتخابات در هر زمینه ای سبب اجماع آرا در احترام به نظرات متفاوت قشرها و گروه های مختلف است که منتخبی، بر اساس این ارزشها با رای اکثریت انتخاب میشود.

انتخابات در هر جامعه ای باعث تنش ها و رویاروی هایی نیز میشود که علت آن داشتن سلایق مختلف سیاسی در جامعه است .
این تنش ها میتواند تنش های سالم و رفاقتی باشد که در این صورت نشان از پویایی و شادابی جامعه دارد.
اما ممکن است روی دیگری هم داشته باشد که با اهداف از پیش تعیین شده ی مخالفان دمکراسی و آزادی آرا جریانات و حوادث ناگواری را در جهت رسیدن به نا آرامی ها و سوئ استفاده و بهره بردای به نفع سودجویان، به بار آورد که نتیجه آن یعنی شکست  دمکراسی و اندیشه ، از بین رفتن ارزش های معنوی و انسانی یک جامعه خواهد بود .
برای مقابله با این تهدید و جلوگیری از هر گونه سوئ استفاده و دفاع از ارزشهای آزادی؛ لازمه آن داشتن انتخاباتی آزاد از روی رفاقت و برادری است.
رفاقت و برادری، موجبات انتخابات سالم و پرشور و با شکوه را فراهم می آورد و در نتیجه این مردم جامعه خواهند بود که برنده انتخابات میشوند که در حفظ حقوق مدنی خود با احترام به نظر افراد جامعه جلوه شکوه و زیبایی را حک میکنند.

در شهر ما نیز همزمان با کل کشور، سلایق و عقیده های مختلف سیاسی در ایام انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت میکنند .
آنچه به این رقابت زیبایی می بخشد و مورد تحسین است؛ داشتن رفاقت در رقابت است.

داشتن روحیه سالم و رفاقتی در رقابت  بین افراد جامعه باعث شادابی انتخابات و تصویر مهربانی و همدلی را همزمان با رقابت  به نمایش می گذارد.

همانطور که در شهر ما همه از هم شناخت دارند، رفیقند، آشنا هستند ،قوم و خویش هستند و احترام و اتحاد در بین مردم موج میزند، زیبنده نیست به خاطر چالش ها و تنش های انتخاباتی با دور شدن از اصول اخلاقی و اجتماعی باهم رقابت غیر رفاقتی داشته باشیم .

همانطور که در شادی ها و غم هایمان در کنار هم بوده ایم و سنگ تمام گذاشته ایم، اینبار نیز مانند سالیان قبل با رفاقت و مهربانی و با احترام به نظرات مختلف به دور از حواشی و تنش های غیر رفاقتی برای تعیین سرنوشت شهر و کشور خود، در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا با تمام وجود،  برای احیای حق خود و آینده گان و رسیدن به آرمان های والای عزت و بزرگی مردم هشترود و ایران عزیزمان، در انتخابات شرکت می کنیم و صحنه زیبای همبستگی و همدلی را در  تاریخ ثبت خواهیم کرد.

مهدی علی پور(فعال اجتماعی و رسانه ای)

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.