تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر : 61104

معضلی در هشترود که نیازمند راه حل مناسبی است؛

هزینه های میلیونی برای تبلیغات انتخاباتی/ آقایان کاندیدا؛ شورای شهر شغل نیست، مسئولیتی اجتماعی است

هزینه های میلیونی برای تبلیغات انتخاباتی/ آقایان کاندیدا؛ شورای شهر شغل نیست، مسئولیتی اجتماعی است

صرف هزینه های سنگین برای تهیه دفترهای تبلیغاتی، چاپ بنر، پوستر، برگزاری محافل و ضیافت های نهار و شام گاهی چند صد نفری برای هواداران و بطور کلی هزینه های میلیونی به یک معضلی در انتخابات هشترود تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پیک هشترود، در هر انتخاباتی باید مردم آگاهانه برای انتخاب فرد اصلح از بین سوابق افراد جستجو کنند و فردی را برگزینند که از هر جهت نقشی اثرگذار در پیشبرد اهداف و برنامه های کشور و آبادانی منطقه داشته باشد.

 

به طور کلی کلمه انتخابات گزینش اصلح فرد یا افرادی از جامعه از طرف مردم تلقی می شود و برای تحقق این امر باید امکانات، محیط مناسب و مساعد برای مردم نیاز است که از سوی دستگاه های اجرایی و نظارتی مهیا شود.

 

انواع روش های تبلیغاتی یکی از راههای معرفی کاندیداها برای مردم جهت انتخاب صحیح است اما در این دوره و به نسبت سال قبل با افزایش تعداد کاندیداها هم مخارج تبلیغاتی و هم میزان تبلیغات افزایش یافته است.

 

صرف هزینه های سنگین برای تهیه دفترهای تبلیغاتی، چاپ بنر، پوستر، برگزاری محافل و ضیافت های نهار و شام گاهی چند صد نفری برای هواداران و بطور کلی هزینه های میلیونی به یک معضلی تبدیل شده است.

 

برخی از کاندیداها شاید به امید اینکه بعد از موفقیت در انتخابات می توانند این هزینه ها را جبران کنند دست به چنین ولخرجی هائی می زنند اما باید بدانند لااقل در شهری مانند هشترود با این وضعیت شهری و درآم شهرداری نمی توانند چنین انتظاری داشته باشند.

 

برخی از کاندیداها نیز توجه کنند که شورا یک شغل نیست بلکه مسئولیت اجتماعی است و حضور در شورای شهر قبل از آنکه یک شغل همراه با درآمد باشد یک مسئولیت اجتماعی بسیار سنگین است. شوراهای شهر و روستا یکی از نهاد های موثر در پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی هر شهر و روستا هستند، لذا تصمیماتی که در این شورا گرفته می شوند هر چند حرف آخر را در این زمینه ها نمی زنند اما می توانند تاثیرات جدی و طولانی مدتی بر سرنوشت شهروندان داشته باشند و در صورتی که نابجا باشند، نقطه تاریکی در پیشینه ی کاری تصمیم گیرندگان محسوب شده و می توانند تا مدت ها سبب بدنامی آنها  شوند!

 

مراجعه به آثار مخرب بعضی از تصمیمات شوراهای ادوار گذشته به خوبی ادعای فوق را ثابت می کند! شک نکنید افرادی از شوراهای ادوار پیشین وجود دارند که آرزو می کنند ای کاش هرگز شورا نمی شدند!

 

به هرحال اخبار بدست آمده از ستادهای انتخاباتی شوراهای شهر در هشترود خوشایند نیست و هریک از آنها برای اینکه از غافله عقب نمانند در حال صرف هزینه های میلیونی هستند و باید جلوی این فرهنگ غلط باید ایستاد.

 

به امید آنروزی که مسئولان اجرائی روش بهتری برای معرفی کاندیداهائی که پول نداشتند و نتواستند تبلیغ کنند داشته باشند تا مردم هم بهتر رای بدهند.

 

 

پایان پیام/م.ا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.