تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 61097

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

راه اندازی اورژانس اجتماعیِ شهرستان ها در سالجاری/ افزایش ۵/۳ درصدی کمک های خیّرین به بهزیستی

راه اندازی اورژانس اجتماعیِ شهرستان ها در سالجاری/ افزایش ۵/۳ درصدی کمک های خیّرین به بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان های استان در سالجاری با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، محسن ارشد زاده مدیرکل بهزیستی استان در جلسه تخصصی مددکاران و کارشناسان شهرستان های هشترود، میانه، بستان آباد و چاراویماق که در هشترود برگزار شد، افزود: در حال حاضر پنج شهرستان استان به اورژانس اجتماعی مجهز هستند و مابقی نیز در سالجاری به اورژانس اجتماعی مجهز خواهند شد.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر اعتماد خیرین به بهزیستی افزایش یافته گفت: کمک ها و مشارکت های مردمی به بهزیستی در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی ۵٫۳ درصد افزایش یافته است.
وی به رشد ۶ برابری در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن معلولان را تکمیل کرده و به صاحبان آن تحویل داده ایم.
ارشدزاده ادامه داد: بنیاد مسکن و خیرین مسکن‌ ساز، برای معلولان شهری تا ۳۰۰ و برای معلولان روستایی ۱۸۰ میلیون ریال کمک‌ هزینه بلاعوض خرید مسکن می دهد.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی نیز برای توانمند سازی مددجویان و معلولان پرداخت شده که در این حوزه ۲٫۵ برابر در بخش دولتی و ۱٫۵ برابر در بخش غیردولتی رشد اشته ایم.
وی گفت: اعتبار تسهیلات توان بخشی ۲۰۰ میلیارد ریال است و حق پرستاری معلولان نخاعی نیز ۶ برابر شده است.
وی با بیان اینکه ۲۵ هزارو ۳۹۸ نفر مستمری بگیر، ۱۵ هزار و ۸۸۳ معلول و ۹۵ هزار و ۹۳۸ خانوار عضو این اداره کل هستند افزود: بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال برای افزایش حقوق مستمری بگیران اختصاص یافته است.
حسن مستفید فرماندار هشترود نیزاز کسب رتبه اول شهرستان هشترود در مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: طبق ارزیابی های استان در بخش پیشگیری و آموزش، شهرستان هشترود رتبه اول استانی را کسب نموده است.
وی شناسایی و غربالگری ژنتیکی قبل از تولد کودکان معلول را ضروری دانست و افزود : عمده علت معلولیت در مناطق روستایی ناشی از ازدواج های فامیلی است.
مستفید به مشاوره قبل از ازدواج زوجین نیز اشاره کرد و گفت: این مشاوره قبل از ازدواج برای تحکیم خانواده‌ها ضروری است و الزام به مشاوره قبل از ازدواج در شهرستان در راستای کاهش آسیب طلاق نقش اساسی دارد.
با حضور مدیر کل بهزیستی استان عملیات طرح فاضلاب مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال هشترود بطول ۸۱۵ متر و با هزینه ۲ میلیارد ریالی آغازشد.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.