تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 60866

یادداشت/ مهدی اسماعیل نژاد

بهشت جاویدان جایگاه ابدیت باد ای معلم عزیز

بهشت جاویدان جایگاه ابدیت باد ای معلم عزیز

تو بودی ای معلم آزاده که آزادی و آزادگی را به ما آموختی و به ما یاد دادی که چگونه با سلاح برنده ایمان خودرا از زنجیر های اسارت و بردگی این دنیای دنی رهانید

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، مهدی اسماعیل نژاد نوشت: معلمی شغل نیست بلکه هنر است و در قرآن بعنوان جلو ه ای از قدرت الهی نخست ویژه ذات مقدس پروردگار تبارک وتعالی است و خداوند خود را معلم می داند و معلمی خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین وبهترین شاهکار خلقت یعنی انسان اورده است. انسان نیز با پذیرش این مسئولیت نام خویش را در زمره وقالب وازه ی مقدس معلم ثبت گردیده است.

 

آگاهی علم و معرفت بشری همواره از اندیشه وتلاش ارجمند معلمان و استادان گرانقدر متاثر بوده است و خواهد بود. جهان امروز با استفاده به جا از ثمره ی این اندیشه مسیر توسعه وپیشرفت رابه درستی شناسائی وحل می نماید.

 

توسعه همه جانبه و پایدار از بستر توسعه انسانی می گذرد و پیش شرط توفیق وتداوم توسعه، سر مایه گذاری در منابع انسانی می باشد و اموزش پویا گذر گاهی است برای رفتن به سمت جامعه ی دانائی محور که لازمه ی اصلیش اموزش است و حمایت از معلمین وارج نهادن وجایگاه قائل بودن برای این سرمایه های انسانی ومعنوی ضرورتی انکار ناپذیر می باشد.

 

متاسفانه امروز چون هنوز نتوانسته ایم این جایگاه را به طور کامل بشناسیم معلمین اینده سازان این مرزوبوم دارای دغدغه های فراوان می باشند به جهت اینکه جایگاه معلم را به شناسیم معلم را باید در عرصه ی تاریخ جست وجو کرد ارسطو فیلسوف قبل از میلاد ملقب به معلم اول می باشددر دنیای قدیم فیلسوف به عالمی گفته می شد که در تمام علوم عصر خویش مطلع باشد

 

تو بودی ای معلم آزاده که آزادی و آزادگی را به ما آموختی و به ما یاد دادی که چگونه با سلاح برنده ایمان خودرا از زنجیر های اسارت و بردگی این دنیای دنی رهانید. سلام ابدی ما نثار گام های استوارتو باد ای معلم عزیز ، تو باعث شدی تا ما آفریدگار حقیقی خودما را بشناسیم و به دستورا ت او عمل کنیم و با کارهایی خدا پسندانه خودما به جای نارضایتی او سایه لطف و مهربانی اش را بر سر ما احساس کنیم .

 

بهشت جاویدان جایگاه ابدیت باد ای معلم عزیز . بار دیگر روزت مبارک باد

 

مهدی اسماعیل نژاد؛ فعال رسانه ای و امور اجتماعی

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.