تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۵۹
کد خبر : 60813

امام جمعه هشترود در گفتگو با پیک هشترود:

تاکید بر جایگاه ارزشمند معلم در جامعه اسلامی/ معلمان علاوه بر تدریسِ علوم مختلف باید در اصلاح قلوب و انسان سازی موفق باشند

تاکید بر جایگاه ارزشمند معلم در جامعه اسلامی/ معلمان علاوه بر تدریسِ علوم مختلف باید در اصلاح قلوب و انسان سازی موفق باشند

حجت الاسلام علی رحیمی گفت: یکی از نشانه های معلم موفق و نمونه عشق به انسان سازی است و معلمان باید علاوه بر تدریس علوم مختلف، در میدان تهذیب نفس و اصلاح قلب و انسان سازی موفق باشند.

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود با تبریک هفته معلم گفت: علم و دانشی ارزشمند است که انسان را به مقام خود بازگرداند و باید توجه داشت که معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر است.

وی اظهار داشت: شرافت و منزلت معلم به این است که شان خدا و انبیا را در خود محقق کند و برای اینکه معلم در انجام این رسالت توفیق یابد باید از شان بالایی برخوردار باشد.

.
رحیمی افزود: ذهن فراگیر دانش آموز پیوسته و همواره از رفتار و گفتار معلم سرمشق می گیرد و معلم اسوه است و دانش آموزان به دنبال این می باشند که از فضائل اخلاقی خود را همسان معلم قرار داهند و معلم باید تلاش کند تا جنبه الگویی خود را تقویت کند.

امام جمعه هشترود تصریح کرد: یکی از نشانه های معلم موفق و نمونه عشق به انسان سازی است و معلمان باید علاوه بر تدریس علوم مختلف، در میدان تهذیب نفس و اصلاح قلب و انسان سازی موفق باشند.

وی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس و حماسه بزرگی که ملت ایران و فرزندان غیرتمند انجام دادند نتیجه زحمات معلمان گذشته بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: اهمیت علم و دانش در مکتب اسلام بسیار زیاد است و ارزش انسان در آموزه های قرآنی به علم و دانش است.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.